100 کشته در پی حمله خونین سعودی ها به زندانی در یمن

© Sputnik / Stringerحملات خونین سعودی ها بر یمن
حملات خونین سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از صد نفر بر اثر حمله هوایی ائتلاف عرب بر یک زندان در یمن جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیش از 100 نفر در حمله روز یکشنبه به زندان اسرای جنگی یمن در استان ذمار (واقع در 99 کیلومتری جنوب پایتخت این کشور) کشته شده‌اند.

پیشتر وزارت صحت یمن تعداد تلفات مربوط به حملات مرگبار جنگنده‌های ائتلاف امریکایی-سعودی و اماراتی علیه اسرای جنگی استان «ذمار» را 185 کشته و زخمی اعلام کرده بود.

سخنگوی وزارت صحت یمن گفت که تعداد بسیاری از اسرا همچنان زیر آوار هستند و تا کنون 60 جسد بیرون کشیده شده اما تعداد رو به افزایش است .

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن گفت: عربستان سعودی و امارات را مسئول این حمله می دانیم. او از سازمان های بین المللی و منطقه ای خواست این جنایت هولناک را محکوم کنند. طی شب گذشته و بامداد امروز، جنگنده های ائتلاف سعودی دستکم هفت بار ولایت ذمار را بمباران کردند.

عربستان و امارات از سال 2015 بدینسو در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک ایالات متحده امریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این حملات تاکنون بیش هزاران  یمنی به شهادت رسیده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала