خطر جنگ هسته‌ای از دیگاه امریکا تا چه اندازه جدی است؟

CC0 / Pixabay / خطر جنگ هسته‌ای از دیگاه امریکا تا چه اندازه جدی است؟
خطر جنگ هسته‌ای از دیگاه امریکا تا چه اندازه جدی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هوش مصنوعی که قادر به پردازش اطلاعات و حمله به مردم است، به عنوان خطر واقعی برای احتمال جنگ هسته‌ای نامبرده شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Breaking Defense  رابرت یورک، معاون پیشین وزارت دفاع ایالات متحده معتقد است که توسعه هوش مصنوعی در شرایط کنونی جهان را با خطر درگیری احتمالی یک جنگ تمام عیار هسته‌ای مواجه می سازد.

وی می گوید،سیستم های هوش مصنوعی نباید در کنترل تسلیحات هسته ای نقش داشته باشند. این نظامی سابق خاطر نشان کرد که، چنین راکت ها به توجه به پارامتر های خاص پرتاب می گردند، اما در برخی شرایط،  هوش مصنوعی ممکن است عوامل غیر خرناک را تهدید قلمداد کند.

پیش بینی جنگ هسته ایتصادفی - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی جنگ هسته ای"تصادفی"

این کارشناس توضیح داد که استفاده از هوش مصنوعی در حوزه نظامی، حتا  بدون مشارکت وی در مدیریت سلاح های هسته ای نیز می تواند عواقب فاجعه آمیزی را به همراه داشته باشد.

 یورک این مسأله را اعتراف نموده که هوش مصنوعی می تواند به نفع ارتش باشد، اما گفته است استفاده از آن باید کاملاً محدود باشد و نباید در ساخت سلاح های هسته ای مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در غیر آن "پیامدهای خطرناکی" را در قبال دارد.

 برخی کارشناسان دیگر نیز معتقدند که افزایش وابستگی به هوش مصنوعی می‌تواند باعث بروز اشتباهات فاجعه‌باری شود.

استفاده از هوش مصنوعی پیش از آن‌که این تخنیک به طور کامل توسعه یابد، می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شود و ثبات در دهه‌های آتی با توجه به احتمال بروز چنین اشتباهاتی بسیار با تهدیدهای جدی روبرو خواهد شد؛ بنابراین ابرقدرت‌های هسته‌ای باید برای تشکیل یک سیستم گردش اطلاعات کارآمد با یکدیگر همکاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала