تحقیق تازه: زنان حافظه بهتری دارند

© Depositphotos.com / Imtmphoto تحقیق تازه: زنان حافظه بهتری دارند
 تحقیق تازه: زنان حافظه بهتری دارند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان موسسه کارولینسکا در سویدن درباره چگونگی بهتر بودن حافظه زنان نسبت به مردان صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail  گروهی از دانشمندان سویدن در پی مطالعات جدید، معلوم نمودند که زنان در مقایسه با مردان قدرت یادگیری و حافظه بهتری را دارا اند.

متخصصان نتایج بیش از 600 مطالعه انجام شده بین سالهای 1973 و 2003 را تحت ارزیابی قرار دادند که در آن بیش از 1.2 میلیون نفر شرکت نموده بود.

در این مطالعه  دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زنان از حافظه اپیزودیک بهتری برخوردار هستند ، به همین دلیل آنها در یادآوری جزئیات وقایع از زندگی خود بسیار بهتر هستند. به عنوان مثال جزئیات مکالمه. زنان می توانند سریعتر آنچه را که مثلا هفته گذشته در یک نقطه خاص اتفاق افتاد ، به خاطر بسپارند.

کشف روش موثر برای بهبود حافظه مردان - اسپوتنیک افغانستان
کشف روش موثر برای بهبود حافظه مردان

علاوه بر این ، خانمها چهره ها را بهتر به خاطر می سپارند، آنها همچنین از حافظه حسی مطلوب برخوردار هستند ، به همین دلیل حس شامه آنها نیز بهتر از مردان است.

با این حال، به گفته دانشمندان ، حافظه مردان نیز برخی ویژگی ها را دارا است. آنها به راحتی می توانند اطلاعات مکانی را به خاطر بسپارند ، که این امر باعث می شود مثلا جایی را که موتر خود را درآن پارک کرده اند به سادگی پیدا کنند.

با این حال ، دانشمندان همچنین تأکید می کنند که حافظه اپیزودیک یکی از حساس ترین انواع حافظه است ، به همین دلیل خطر ابتلا به عوامل منفی مانند کمبود خواب ، استرس و پیری در زنان بیشتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала