عمران خان: ما آغازگر استفاده از سلاح هسته‌ای نخواهیم بود

© AP Photo / Alexei Druzhininعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان امروز گفت این کشور در مقابله با هند آغازکننده استفاده از سلاح‌های اتمی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در آخرین اظهاراتش گفته است که، کشورش تصمیم ندارد در مقابله با هند آغازگر استفاده از سلاح اتمی باشد.

نخست‌وزیر پاکستان در این خصوص گفت: هند و پاکستان هر دو کشور هسته ای هستند. اگر تنش های فیمابین افزایش یابند، جهان به خطر می افتد.

عمران خان درباره رخدادهای ناگوار احتمالی میان پاکستان و هند هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان درباره رخدادهای ناگوار احتمالی میان پاکستان و هند هشدار داد

در میان تنش‌های مداوم میان دو کشور همسایه و رقیب، هند و پاکستان، عمران خان امروز گفت «هر دوی ما به سلاح‌های اتمی مجهز هستیم. اگر این تنش افزایش یابد، جهان به خطر می‌افتد».

او در ادامه افزود «هرگز اولین اقدام در این زمینه از سوی ما نخواهدبود».

پیش از این سخنان عمران خان، امروز شیخ رشید احمد، وزیر راه‌آهن پاکستان به هند در خصوص حملات هسته‌ای در منطقه‌ای خاص با یک سری بمب‌های اتمی دقیقه‌ای هشدار داده بود. این وزیر در ادامه به قریب‌الوقوع بودن مبارزه نهایی اشاره کرده و گفته بود این جنگ با هند این بار دیگر آخرین جنگ است.

تنش‌ها میان اسلام آباد و دهلی‌نو اخیرا به دنبال تصمیم هند برای اصلاح ماده 370 قانون اساسی این کشور که به خودمختاری منطقه جامو و کشمیر مربوط می‌شد، بالا گرفت. بر اساس این تصمیم، هند خودمختاری منطقه کشمیر را لغو کرد و قلمروی آن را به دو ناحیه تحت نظارت دولت فدرالی، جامو و کشمیر یک منطقه و لداخ منطقه دیگر، تقسیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала