واکنش روسیه به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در خصوص جنگ جهانی دوم

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر سفارت روسیه در لندن
سفارت روسیه در لندن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در بریتانیا اظهارات نخست وزیر این کشور در خصوص اقدامات اتحاد شوروی در جنگ جهانی دوم را محکوم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه  در لندن  به اظهارات اخیر بوریس جانسون، نخست وزیر آن کشور که اقدامات اتحاد جماهیر شوروی در شرق پولند در سال 1939 را با تجاوز آلمان نازی مقایسه کرد، واکنش نشان داد.

پیش ازاین، نخست وزیر انگلیس  در یک پیام ویدیویی که آنرا درصفحه ای در توییتر خود منتشر کرد که، در مورد شرایط جنگ جهانی دوم صحبت کرد. بوریس جانسون در این پیام اظهار داشت که پولند در سال 1939 "بین چکش فاشیست و سندان کمونیست" ها واقع بود.

 سفارت روسیه خاطرنشان كرد كه اظهارات یک سیاستمدار بزرگ در آستانه هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم شگفت آور است.

اشاره پوتین به درس‌های جنگ جهانی دوم - اسپوتنیک افغانستان
اشاره پوتین به درس‌های جنگ جهانی دوم

در این گزارش آمده است: "با تمام بحث های تاریخی پیرامون عملیات نظامی اتحاد جماهیر شوروی در مناطق شرقی پولند (در غرب اوکراین و بلاروس غربی) ، طرح چنین سؤالی که در آن اقدامات اتحاد جماهیر شوروی در واقع با تجاوز هیتلر مقایسه می شود، کاملاً غیر منطقی و غیرقابل قبول است."

علاوه بر این، سفارت  روسیه در لندن تأكید نموده كه دیپلماسی انگلیس قبل از شروع جنگ جهانی دوم چشم پوشی از "سیاست تهاجمی و تسخیر کننده نازی ها " و "ایده های اتحاد جماهیر شوروی برای ایجاد یك اتحاد مؤثر ضد هیتلر، به ویژه برای محافظت از پولند" بوده است.

سفارت روسیه در لندن از چنین موضع گیری نخست وزیر انگلیس در رابطه با جنگ جهانی دوم ابراز تأسف نمود و خاطرنشان کرد که اکثریت قاطع  انگلیس ها و روس ها به اتفاق آرا به قربانیان اتحاد جماهیر شوروی و انگلیس در جنگ جهانی دوم ادای احترام می گذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала