فلسطین از عواقب ناگوار سفر نتانیاهو به شهر الخلیل هشدار داد

© AP Photo / Tsafrir Abayov/Poolفلسطین از عواقب ناگوار سفر نتانیاهو به شهر الخلیل هشدار داد
فلسطین از عواقب ناگوار سفر نتانیاهو به شهر الخلیل هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که ورود "غیرقانونی" رئيس جمهور و نخست‌وزیر اسرائیل به شهر الخلیل، خطرناک است و باعث تحریک احساسات مسلمانان می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل روز سه‌شنبه (۳ سپتمبر) ضمن ورود غیرقانونی به شهر الخلیل و حرم ابراهیمی شریف گفت که "برای ابد در الخلیل باقی خواهیم ماندم".

نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه (۴ سپتمبر) به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل درباره اینکه "همیشه در الخلیل باقی خواهیم ماند" واکنش نشان داد.

نتانیاهو زنگ خطر را به صدا در آورد - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو زنگ خطر را به صدا در آورد

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به اظهارات نخست‌وزیر اسرائيل در شهر الخلیل گفت که "این مقدسات فلسطین است که برای همیشه باقی خواهد ماند".

ابوردینه افزود: "ورود غیرقانونی امروز نخست‌وزیر و رئیس رژیم اشغالگر به شهر الخلیل، خطرناک است و احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند".

وی تاکید کرد که "ورود غیرقانونی نتانیاهو و روبین رولین (رئیس جمهور اسرائيل) به شهر الخلیل و حرم ابراهیمی شریف در ادامه تجاوزات به مقدسات اسلامی و مسیحی است".

ابوردینه اظهار داشت که "ما رژیم اشغالگر را مسئول این اقدام خطرناک می‌دانیم؛ اقدامی که هدف آن کشاندن منطقه به جنگ و درگیری مذهبی است و عواقب آن دامن‌گیر همه خواهد شد".

سخنگوی تشکیلات خودگردان بر ضرورت دخالت جامعه بین‌الملل به خصوص "یونسکو" برای جلوگیری از تجاوزات اسرائيل علیه شهر الخلیل و حریم ابراهیم شریف تاکید کرد.

اهالی شهر الخلیل و دیگر مناطق کرانه باختری روز سه‌شنبه در اعتراض به ورود غیر قانونی نتانیاهو و رولین تظاهرات کردند که با سرکوب نظامیان اسرائيل مواجه شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала