میلیون ها شماره تلفون کاربران فیس‌بوک در دسترس آزاد قرار گرفت

© REUTERS / Dado Ruvicمیلیون ها شماره تلفون کاربران فیس‌بوک در دسترس آزاد قرار گرفت
میلیون ها شماره تلفون کاربران فیس‌بوک در دسترس آزاد قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیون‌ها شماره تلفون کاربران فیس‌بوک از جمله شماره‌های تلفون کاربران امریکا و بریتانیا در دسترس آزاد قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از TechCrunch، بیش از 419 میلیون مورد از اطلاعات شخصی کاربران فیس‎‌بوک، شامل 133 میلیون مورد از امریکا، 18 میلیون مورد از بریتاینا و 50 میلیون از کاربران ویتامی در دسترس آزاد در اینترنت قرار گرفتند.

درآمد 28 میلیون دالری فیس‌بوک از طریق کودکان - اسپوتنیک افغانستان
درآمد 28 میلیون دالری فیس‌بوک از طریق کودکان

نخستین بار اطلاعات بدون رمز توسط یک متخصص آی تی جی دی آی از یک بنیاد غیردولتی کشف شد. که پس از آن متخصصان موفق به تماس با صاحب سرور شدند.

در هر وردی یک شناسه فیس‌بوک و شماره تلفون همراه متصل به آن وجود داشت. برخی از ورودی ها شامل نام کاربری، جنسیت، کشور و محل سکونت بودند. متخصصان با اضافه نمودن شماره تماس کاربران شناسه و سوابق وی را در شبکه‌ها اجتماعی بررسی کردند.

در همین حال، فیس‌بوک اظهار داشت که آنها «هیچ مدرکی» مبنی بر هک شدن حساب های کاربری به دست نیاوردند، و تأکید کردند که شماره تلفون ها از حساب های کاربری باز جمع‌آوری شده اند، قبل از این که شرکت در سال گذشته تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهد. به گفته نماینده فیس‌بوک، داده ها کاملاً قدیمی است، زیرا برای جمع آوری آنها، قابلیت ویژه‌ای لازم بود، یعنی جستجوی کاربران از طریق شماره تلفون. این ویژگی در حال حاضر در دسترس نیست.

فیس‌بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که در فبروری سال 2004 توسط دانش آموز 19 ساله امریکایی مارک زاکربرگ تاسیس شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала