پنتاگون پروژه پرتاب سلاح به فضا را به تعلیق انداخت

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoپنتاگون پروژه پرتاب سلاح به فضا را به تعلیق انداخت
پنتاگون پروژه پرتاب سلاح به فضا را به تعلیق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا پروژه پرتاب سلاح پرتوی به فضا را به تعویق انداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Defense One، وزارت دفاع ایالت متحده امریکا پروژه پرتاب سلاح پرتوی خنثی از فضا برای مقابله با تهدیدات راکتی دشمنان امریکا را به تعویق انداخت.

سلاح پرتویی یک سلاح فضایی است که مبتنی بر تشکیل پرتو ذرات و استفاده از انرژی ذخیره شده در آنها است.

روسیه خواستار عدم استقرار تسلیحات نظامی در فضا شد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه خواستار عدم استقرار تسلیحات نظامی در فضا شد

در ماه مارچ، نمایندگان وزارت دفاع و نیروهای مسلح امریکا قصد خود را برای آزمایش پرتاب سلاح پرتویی به فضا در سال 2023 اعلام كردند و 34 میلیون دالر برای ساخت توسعه آن درخواست کردند تا در بودجه سال 2020 گنجانده شود.

با این حال، اعضای دموکرات های کنگره به این ایده علاقه مند نیستند، در نتیجه در ماه می، یک کمیته اختصاصی در مجلس نمایندگان، بودجه مورد نیاز تسلیحاتی مربوط به پرتاب این سلاح را از ماده این لایحه مستثنی کردند.

مایکل گریفین، معاون پنتاگون خاطرنشان کرد: این بودجه به تحقیقات اساسی تری با هدف بهبود کارایی لیزرها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، وی برای نخستین بار به طور علنی ایده‌ی پرتاب سلاح های پرتویی به فضا را در ماه مارچ سال 2018 مطرح کرد و در کنار این همچنین بر پتانسیل سلاح های انرژی مستقیم نیز تأکید کرد.

مایکل گریفین در کنفرانسی که توسط مجله دیفنس نیوز در ویرجینیا برگزار شده بود گفت: ما انجام تحقیقات بر روی سلاح های پرتویی را به زمان نامشخصی موکول می کنیم.

وی در عین حال اضافه کرد که پنتاگون همچنان در زمینه استفاده از لیزرها و انرژی مایکروویو تحقیقاتی را با هدف قرار دادن آنها بر هواپیماهای نظامی و ماهواره و همچنین در واحدهای زمینی انجام می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала