ممکن بار دیگر اردوغان دروازه اروپا را به روی مهاجرین باز نماید

© REUTERS / Laszlo Balogh مهاجرین در اروپا
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردغان به اتحادیه اروپا هشدار داده است که در صورت سرکشی از توافق با انقره دروازه غربی اروپا را به روی مهاجرین باز می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Gazete Duvar ترکی  خبرداده است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را تهدید نموده است که اگر منطقه امنیتی در شمال سوریه ایجاد نگردد و غرب کمکهای موعود را به انقره ارائه ننماید، سرحدات عربی خود را برای پناهندگان سوری باز خواهد کرد. روزنامه ترکیه ای گزارش می دهد.

Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان اتحادیه اروپا را تهدید کرده که مرز های با اروپا را بر روی پناهندگان باز می کند

اردوعان گفت: 'یا شما (اتحادیه اروپا) از ما حمایت کنید، در غیر پشیمان نشود. ما می خواهیم 1 میلیون پناهنده را در منطقه امنیتی قرار دهیم.

قابل ذکر است که در مارچ 2016، روسای کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ترکیه درمورد برنامه مشترکی برای مقابله با بحران مهاجرت توافق کردند که شامل ارائه کمک های مادی به انقره برای پذیرش پناهندگان ، بازگشت مهاجران غیرقانونی به ترکیه بود که از خاک ترکیه داخل یونان شده و پذیرش مهاجران قانونی سوریه از ترک به اتحادیه اروپا بود.

در اوایل ماه مارچ، اتحادیه اروپا قول داده بود تا قسمت دوم به مبلغ 1.5 میلیارد یورو برای كمك به پناهندگان سوریه را به ترکیه بپردازد. اما کمک صورت نگرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала