اسرائیل خواستار فشار بیشتر بر ایران گردید

© REUTERS / Jonathan Ernstبنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل
بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم اسرائیل از رهبران جهان خواست که با ایران گفت‌وگو نکنند، بلکه فشار بیاورند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل پس از اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره توافق هستوی برجام، خواستار افزایش فشار بر تهران شد.

ایران راکت بالستیک خود را آزمایش نمود - اسپوتنیک افغانستان
زورآزمائی ایران با اسرائیل

پیش از این ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود كه تهران در چارچوب گام سوم كاهش تعهدات هستوی، از رعایت برخی مفاد توافق هستوی امتناع می ورزد. ایران اجرای گام سوم کاهش تعهدات هستوی را از روز جمعه آغاز خواهد کرد.

در این راستا، بنیامین نتانیاهو در آخرین اظهار نظر خود پیش از پرواز به لندن گفت: "امروز صبح ما از نقض دیگری ، حتی غفلت بیشتر ایران مطلع شدیم، این بار آنها تمایل به دستیابی به سلاح های هستوی دارند. این خواسته ایران، با اقدامات تهاجمی علیه حمل و نقل بین المللی (در خلیج فارس) و کشورهای منطقه و همچنین تلاش هایش برای حمله به کشور اسرائیل همراه است. تلاش هایی که متوقف نمی شوند".

ایران: به اقدامات امریکا جواب بلمثل میدهیم - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی ایران به امریکا و اسرائیل

وی افزود: "اکنون زمان مذاکره با ایران نیست. اکنون زمان افزایش فشار بر ایران است." نتانیاهو از تمامی رهبران جهان خواست تا باب گفت‌وگو را با ایران باز نکنند.

باید تذکر داده که در آستانه اظهارات مقامات ایرانی بر اجرای گام سوم کاهش تعهدات به برجام، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح یورانیم غنی‌ شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خلوص یورانیم غنی‌شده ایران نیز از حد مجاز در برجام فراتر رفته است.

در تاریخ 8 می 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هستوی ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала