پلان های پشت پرده امریکا برای نظامی ساختن کیهان

© Photo : EPAپلان های پشت پرده امریکا برای نظامی ساختن کیهان
پلان های پشت پرده امریکا برای نظامی ساختن کیهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستدان نظامی: امریکا سعی می ورزد پلان های فضائی خود پشت پرده اخفا نماید و فضا را نظامی بسازد.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون روسیه را تهدیدی برای پتانسیل فضایی ایالات متحده خواند. همانطور که آندری کوشکین ، تحلیلگر سیاسی نظامی خاطرنشان کرد، امریکائی ها آشکارا در حال مسلح کردن فضای کیهانی هستند.

نگرانی مسکو از استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی مسکو از استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا

جنرال جوزف دانفورد رئیس ستردرستیز امریكا در شورای غیر دولتی روابط خارجی اعلام کرد که روسیه نیروهای امریکایی مستقر در فضا را تهدید می کند که به نوبه خود تهدیدی برای منافع تجارتی و نظامی ایالات متحده است.

دونفورد گفت: "در دهه 1990، هنگامی كه ما نیروهای قابل توجهی را در فضای بیرونی مستقر كرده بودیم، این مسوولیت را بر عهده داشتیم كه در فضای بیرونی رقیبی نخواهیم داشت. امروز رقابت در فضای بیرونی به اوج خود رسیده است".

به گفته وی ، مخالفین ایالات متحده در این زمینه عبارتند از روسیه ، چین و همچنین کوریائی شمالی و ایران که پتانسیل کافی دارند.

جنرال افزود: "تهدید واقعی برای دارایی های ایالات متحده مستقر در فضا وجود دارد. از این نظر ، یک تهدید واقعی برای منافع تجارتی و نظامی ما وجود دارد ، که به فضا بستگی دارد و با آن در ارتباط ناگسستنی است.'

استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا - اسپوتنیک افغانستان
استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا

کوشکین پلخانوف دانشمند سیاسی نظامی و رئیس گروه علوم سیاسی و جامعه شناسی آندره درباره این اظهار نظر کرده گفت: «ایالات متحده بخاطرناکامی اش در فضای کیهانی اشک می ریزد و در تلاش است تا تسلیحات هسته ای را در آنجا مستقر کند، تا بیش از همه بر روی زمین مسلط شود. به  همین علت پروپاگند را آغاز نموده تا روسیه را به مسلح نمودن کیهان متهم نماید. فعلاً آنها آزمایشات واقعی سفینه های چندین بار قابل استفاده چون شاتل و پلاتفورم ها را انجام می دهند که در آن سلاح تخریب ماهواره های دشمن بالقوه جابجا می گردد. چنین مسابقه آزاد را که ایالات متحده در فضا راه اندازی می کند، روسیه نیز مجبور است امنیت ملی خود را تامین کند و اقدامات را برای خنثی سازی تهدیدات اتخاذ نماید".

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مراسمی به مناسبت آغاز رسمی فرماندهی فضایی ایالات متحده ، فضا را منطقه بعدی عملیات نظامی نامید. به گفته وی ، هدف این فرمان اطمینان از تسلط واشنگتن در فضا خواهد بود.

روسیه گفت که ایالات متحده با این کار، مقدمات نظامی سازی فضای بیرونی را ایجاد می کند ، در چنین شرایط مسکو مجبور است تدابیر لازمه را در این عرصه اتخاذ نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала