پومپئو: طالبان با از سرگیری مذاکرات به تعهدات پا بند نیستند

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر پومپئو: طالبان با از سرگیری مذاکرات به تعهدات پا بند نیستند
پومپئو: طالبان با از سرگیری مذاکرات به تعهدات پا بند نیستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو در مصاحبه با FoxNews گفته است كه مذاكرات صلح با طالبان متوقف شده است زیرا آنها به تعهدات خود عمل نمی كنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در گفتگوی با خبرنگاران اظهار کرده است که طالبان در تعهدات خود پابند نیستند به همیمن دلیل مذاکرات متوقف شده است.
پمپئو سپس در پاسخ خبرنگار که آیا این مذاکرات از سر خواهد گرفته شد افزود تا هنگامیکه اقدامات جدی از سوی طالبان دیده نشده مذاکرات متوقف است. و بالای طالبان فشارها ادامه خواهد داشت.

ترامپ: دیدار با رهبران طالبان و رئيس‌جمهور افغانستان را لغو کردم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

گفتنیست که امروز رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ ۸ سپتمبر با نشر پیام‌های توییتری نوشته است که رهبران ارشد طالبان و رئيس جمهور افغانستان خواستار دیدار جداگانه و پنهانی با وی در کمپ داوید به روز یکشنبه بودند، اما در نتیجه‌ی حمله‌یی که در کابل صورت گرفت و یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر در آن جان باختند، ترامپ دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کرد.


این در حالیست که هفته گذشته از نهایی شدن متن توافقنامه میان امریکا و طالبان خبر داده شده بود، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از نهمین دور مذاکرات با طالبان در قطر، به کابل آمد و این سند را به سران حکومت وحدت ملی نشان داد.
ارگ ریاست جمهوری پس از مطالعه این سند، از عواقب ناگوار آن ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا راه‌هایی برای جلوگیری از این عواقب، سنجیده شود.
همچنان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قرار است رئيس جمهور غنی در راس یک هیئت ۱۳ نفره به امریکا سفر نموده با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کند، نشر شده بود.
به گفته منابع، این سفر به دلایل نامعلومی به تعویق انداخته شد، دلایلی که حالا با پیام توییتری ترامپ، برملا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала