واکنش پاکستان به لغو مذاکرات صلح از سوی ترامپ

© Photo واکنش پاکستان به لغو مذاکرات صلح از سوی ترامپ
 واکنش پاکستان به لغو مذاکرات صلح از سوی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به لغو مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان، بر از سرگیری گفتگوها میان دو طرف تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،دولت پاکستان نسبت به تصمیم اخیر دونالد ترامپ،رییس جمهور امریکا مبنی بر توقف مذاکرات و لغو دیدارهای محرمانه با طالبان،‌ واکنش نشان داده و از امریکا خواسته که این گفتگوها را از سر بگیرد.

وزارت امور خارجه پاکستان ناوقت روز یکشنبه (17 سنبله) با انتشار بیانیه‌ای گفت که اسلام‌آباد تحولات مربوط به مذاکرات صلح افغانستان و همچنین لغو دیدار دونالد ترامپ با طالبان در کمپ دیوید را از نزدیک رصد می‌کند.

در این بیانیه آمده که پاکستان همواره برای تسهیل روند صلح افغانستان رفتار صادقانه داشته‌است و تأکید شده که این مسؤولیت مشترک همگان است و پاکستان این روند را ادامه خواهد داد.

طالبان: از موضع قدرت وارد  مذاکرات شده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: ما از موضع قدرت وارد مذاکرات شده‌ایم

وزارت خارجه پاکستان افزوده که این کشور هرنوع خشونت و تروریزم را محکوم کرده و در عین حال همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند.

دولت پاکستان در این بیانیه بر از سرگیری تلاش‌های صلح میان طرفین تأکید کرده و گفته‌است که پاکستان متعهد به پیروی از سیاست‌های اصولی خود مبنی بر راهکار مسالمت‌آمیز برای حل مسأله افغانستان و نبود گزینه نظامی برای آن است.

دونالد ترامپ روز یکشنبه (17 سنبله) در رشته توییت‌هایی از لغو دیدار با رهبران طالبان و رییس جمهوری افغانستان و نیز توقف مذاکرات صلح در دوحه خبر داد. او دلیل لغو و توقف دیدار و مذاکرات را حمله اخیر طالبان در کابل عنوان کرده که در آن یک امریکایی و 11 غیر نظامی افغان کشته شدند.

ترامپ نوشت: "من بلافاصله دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کردم. چه نوع کسانی حاضرند تا اینقدر مردم را بخاطر تقویت موضع شان در مذاکرات به قتل برسانند. آنها کار را خراب‌تر ساختند".

این توییت‌های ترامپ با واکنش‌هایی روبه‌رو شده‌است. حکومت افغانستان از آن استقبال کرده؛ اما گروه طالبان آن را به ضرر امریکا خوانده‌است.

طالبان با نشر اعلامیه از طریق رسانه ها در جواب به پیام تویت ترامپ اظهار داشته اند: «ما با تیم مذاکراتی امریکائی مذاکرات مفید داشتیم و توافقنامه ما نهائی شد، تیم مذاکراتی امریکا تا دیروز از پیشرفت های انجام یافته راضی بود و گفتگوها را در فضای خوبی به پایان رساندیم، هر دو جهت مشغول آمادگی برای اعلان توافقنامه و امضا بودند. 

طالبان گفته اند، لغو مذاکرات به ضرر امریکا خواهد بود زیراجز اینکه اشغال کشور کاملاً به پایان برسد، دیگر به هیچ چیزی قانع نمی شویم و برای این هدف به جهاد خود ادامه می دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала