پاسخ تند قطر به اتهامات عربستان سعودی علیه این کشور

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE پاسخ تند قطر به اتهامات عربستان سعودی علیه این کشور
پاسخ تند قطر به اتهامات عربستان سعودی علیه این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه قطر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای به اتهاماتی که عربستان اخیرا به این کشور وارد کرده است واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، باگذشت بیش از 2.5 سال از محاصره امارات، وزارت امور خارجه قطر، امروز سه شنبه (9 آگست) عربستان سعودی را به نقض قوانین بین المللی و ادامه تبعیض در کشور خود متهم كرد.

وزارت خارجه عربستان اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاض تصمیم تحریم قطر را در نتیجه تخلفات سنگین دولت قطر از سالها بدینسو به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده است.

عربستان سعودی قطر را تهديد به جنگ کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی قطر را تهديد به جنگ کرد

عربستان، امارات، بحرین و مصر در سال 2017 میلادی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و این کشور را تحت محاصره قرار دادند اما دوحه این اتهام را رد و تاکید کرد که از موضع مستقل خود و حاکمیت ملی خود دست بر نمی دارد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای شدیداللحن به اتهامات عربستان پاسخ داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است: در حالی که شایسته بود همه طرف ها به جای تلاش برای تشدید بحران از میانجیگری کویت برای حل بحران منطقه تلاش می‌کردند، بیانیه غیر واقعی عربستان سعودی که تکرار ادعاهای قبلی این کشور علیه قطر است ما را غافلگیر کرد.

این بیانیه می‌افزاید: متاسفانه عربستان حمایت قطر از تروریسم را که هیچ کسی در دنیا آن را باور نمی‌کند تکرار می‌کند و این در حالی است که قطر میزبان ائتلاف بین المللی ضد داعش است و از بنیانگذاران مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم که پیش ازاین در ریاض تاسیس شد به شمار می‌رود.

وزارت خارجه قطر افزود: کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر خواسته‌هایی غیرمنطقی و غیر قابل اجرا از قطر دارند که از آن جمله می‌توان به بستن چندین کانال اطلاع رسانی اشاره کرد و این خواسته به منزله نقض آشکار آزادی بیان و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала