افشای جزئیات قتل وحشیانه جمال خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamali افشای جزئیات قتل وحشیانه جمال خاشقجی
  افشای جزئیات قتل وحشیانه جمال خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه چاپ ترکیه با انتشار جزئیات فایل صوتی گفت‌وگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی، ابعاد جدیدی از نحوه قتل او را برملا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه Sabah  چاپ ترکیه، جزئیات فایل صوتی مربوط به گفت‌وگو‌های تیم قتل جمال خاشقجی را منتشر کرده.

در این نوار صورتی گفت‌وگو‌های بین خاشقجی و مطرب شنیده می‌شود. ماهر عبدالعزیز مطرب، که گفته می‌شود دگروال اطلاعاتی عربستان در لندن بوده از خاشقجی می‌خواهد در پیامی به پسرش بنویسد که «من در استانبول هستم و اگر به من نرسیدید نگران نشوید...». خاشقجی با این درخواست مخالفت کرد و آن را نوعی آدم ربایی دانست.

ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
بی اعتنایی ترامپ به تحقیقات درباره قتل خاشقجی

مطرب ادامه می‌دهد: زود باش بنویس تا بتوانیم برایت کمک کنیم. ما در نهایت تو را به عربستان برمی‌گردانیم و خودت خوب میدانی اگر به ما کمک نکنی چه بلایی بر سرت می آوریم.

خاشقجی در جواب می گوید: آلت قتل آنجاست. آیا به من دارو می‌دهید؟ مطرب می‌گوید: بیهوشت می‌کنیم.

به نوشته صباح، خاشقجی بعد از خوردن قطره‌ای از دارو فریاد می زند و قبل از اینکه بیهوش شود می گوید: من بیماری آسما دارم. این کار را نکنید. مرا خفه می‌کنید. این آخرین جمله او بود قبل از اینکه جلاد با گذاشتن کیسه‌ای بر روی سرش او را خفه کند.

در این نوار گفت‌وگوی اعضا تیم کشتار شنیده می‌شود از جمله اینکه: بیهوش شد؟... سرش را بلند کرد.. با فشار بیشتر ادامه بده. در گزارش روزنامه ترکیه‌ای گفته شده که  در اخیر این نوار صوتی صدای مثله کردن جسد خاشقجی با اره شنیده می‌شود.

ا نتیجۀ نهایی این است که قتل خاشقجی یک قتل برنامه ریزی شده بوده است که توسط یک تیم سازمان‌یافته انجام شده و این تیم کارش را با بی‌رحمی تمام انجام  داده و شخصی را در ریاض در هر مرحله در جریان امور قرار داده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала