کشف ابر «قطره» قاتل در اقیانوس آرام +عکس

عضو شوید
پیدا شدن یک قطره بزرگ گرما که دانشمندان آنرا قطره "قاتل" نامیده اند،باعث تخریب اکوسیستم دریایی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی متوجه افزایش درجه حرارت محلی در ساحل غربی شمال امریکا شده اند. به گفته کارشناسان ، چنین شرایطی به ظهور بخش بزرگی از آب گرم  منجر می گردد که، برای اکوسیستم های دریایی مضر است.

در سال 2013 ، یک پدیده مشابه ، با نام مستعار ("قطره") منجر به مرگ صدها میلیون حیوان شد. نتیجه این تحقیق در مجله علمی Science Alert منتشر شده است.

به گفته محققان ، وضعیت فعلی در اقیانوس آرام به مرحله اولیه شکل گیری "ابر قطره" شباهت دارد. ظاهرشدن مساحت  آب گرم در حال حاضر در همان منطقه و به همان پیمانه سابق، جریان دارد.  پس از آرام شدن بادهای خنک کننده موج هوای گرم چندین ماه است که ادامه دارد و دمای آب فقط چند درجه پایین تر از دمای "ابر قطره" است.

 تخمین زده می شود که در سال 2013 ، بیش از یک صد میلیون گونه های دریایی و نیم میلیون پرنده دریایی جان باختند.همچنین شمار نهنگ ها، شیرهای دریایی ، ماهی سالمون ، کریل و سایر حیوانات نیز کاهش یافته است. یکی از دلایل مرگ آنها تولید مثل گیاهان دریایی سمی بود.

​نتایج تحقیقات بیشمار در این خصوص نشان می دهد که « ابرقطره» و رویدادهای مشابه  بمرور زمان بیشتر رخ خواهد داد، زیرا به دلیل گرم شدن اقلیم دمای اقیانوس های زمین با سرعت زیاد افزایش می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала