واکنش روسیه به برکناری بولتون

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: شمال افغانستان در حال تبدیل شدن به پایگاه جدید تروریسم است
مسکو: شمال افغانستان در حال تبدیل شدن به پایگاه جدید تروریسم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید ابراز نظر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد موضع مسکو در قبال واشنگتن پس از برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تغییری نکرده است.

ریابکوف با اشاره به عدم تغییر روابط بین واشنگتن و مسکو تاکید کرد تغییرات سازمانی در دولت امریکا همچنان در راستای عادی سازی روابط با روسیه نیست.

او در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم این واقعه را ارزیابی کنیم، زیرا این موضوع کاملا داخلی و مربوط به مسایل داخلی امریکا است. وی گفت، با وجود اظهارات نمایندگان بلندپایه دولت امریکا، ما در گذشته بارها مشاهده نمودیم که تغییرات در دولت امریکا به بهبود روابط بین دو کشور منجر نشده است.

آیا با رفتن بولتون تهدید جنگ در جهان کاهش می یابد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا با رفتن بولتون تهدید جنگ در جهان کاهش می یابد؟

بولتون که در دولت ترامپ به عنوان "شاهین جنگ" شناخته می‌شد به دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در خصوص مذاکرات با طالبان روز گذشته اخراج شد.

 یادآوری می کنیم که روز گذشته ،10 سپتامبر، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی تویئتری برکنار شدن جان بولتون را که در دولت امریکا به نام "شاهین جنگ" شهرت داشت  از سمت مشاور خود در زمینه امنیت ملی را اعلام کرد. وی دلیل این مسئله را اختلاف نظر موجود نامید.

خروج بولتون از دولت ترامپ پس از آن رخ داد که اختلافات مشاور و رئیس‌جمهور بر سر چالش‌ها و خط ‌مشی سیاست خارجی دولت این کشور در مسایل همچون مذاکره با طالبان، ایران، کوریای شمالی و روسیه بالا گرفت.

 در حال حاضر مسئولیت مشاور رئیس جمهوری امریکا در مسائل ملی بر عهده "چارلی کاپرمن" قرار گرفته که پیش از این معاون بولتون بود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала