راز پیدایش انسان برملا شد

© REUTERS / Henry Romeroراز پیدایش انسان برملا شد
راز پیدایش انسان برملا شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی بین المللی دانشمندان در طی یک تحقیق جدید، راز احتمالی پیدایش انسان مدرن را معلوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Phys.org یک گروه بین المللی از دانشمندان در پی یک مطالعه معلوم نمودند که نوع مدرن انسان در نتیجه پیوند دو جمعیت مختلف پستانداران آفریقایی بوجود آمده است.

محققان با ایجاد مدلهای سه بعدی، 263 جمجمه فسیلی و نمایندگان مدرن قبیله هومینیینی (مربوط به Hominidaeهومونوئید) ها را تجزیه و تحلیل کردند

.معلوم شد که بین اندازه متوسط جمجمه هر یک از 29 نوع ابتدایی پستاندارن و جایگاه این گونه ها در درخت فیلوژنتیک یا (تبار زایی) ارتباط موجود است.

این امر به محققان این امکان را فراهم ساخت که اندازه احتمالی جمجمه جدیدترین جد همه گروه های هوموساپینس Homo sapiens  را که 300 هزار سال پیش زندگی می کردند، محاسبه کنند.

 معلوم شد که هومونوئید هایی که باعث پیدایش نوع مدرن انسان شده اند، باید دارای جمجمه گرد، پیشانی بلند، قوس های کوچک ابرو و سایر ویژگی هایی باشند که باعث شده تخمین زده شود که استخوان های بازسازی شده احتمالا قدمت 100 هزار ساله داشته باشند.

مقایسه جمجمه مجازی با جمجمه های نمایندگان جنس Homo ، که 130-350 هزار سال پیش زندگی می کردند، نشان داد که Homo sapiens در نتیجه هیبریداسیون  (ترکیب) جمعیت جنوب و شرق آفریقا پدید آمده اند.

درخت فیلوژنتیک طرحی است که روابط تکاملی بین گونه های مختلف و سایر گونه های موجودات زنده را نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала