یمن خواستار اخراج نیروهای امارات از مجتمع ال‌ان‌جی شد

© Fotolia / Robnawیمن خواستار اخراج نیروهای امارات از مجتمع ال‌ان‌جی شد
یمن خواستار اخراج نیروهای امارات از مجتمع ال‌ان‌جی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ولایت شبوه در جنوب شرقی یمن امارات متحده عربی را متهم کردند که مجتمع تولید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده و خواستار خروج نیروهای امارات از آنجا شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، مقامات ولایت نفت خیز شبوه در خواستار اخراج نیروهای امارات از متجتمع ال‌ان‌جی شدند و آنها امارات متحده عربی را متهم نمودند و می‌گوید که امارات این مجتمع تولید گاز طبیعی مایع را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده است.

نیروهای امارات در تلاش تصرف یکی از شهرهای یمن - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای امارات در تلاش تصرف یکی از شهرهای یمن

محمد صالح بن عدیو والی این ولایت گفت: امارات مجتمع صادراتی ال‌ان‌جی در بلحاف را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده است. دولت یمن از امارات می‌خواهد که نیروهایش را از بلحاف خارج نماید تا ما بتوانیم دوباره این مجتمع را فعال نمایم.

وی خاطر نشان کرد که پس از آن جدایی طلبان شورای انتقالی به رهبری امارات تلاش کردند که شبوه را تصرف نمایند، مقامات محلی تلاش می‌کنند تا با استفاده از نیروهای امنیتی، وضعیت را در این ولایت به حالت عادی برگردانند.

پیش از این مقامات محلی اعلام کرد که اجرای برنامه‌ جدیدی را برای مقابله با چالش‌های امنیتی ناشی از درگیری‌های نظامی با جدایی طلبان شورای انتقالی در یمن جنوبی آغاز کرده اند.

یمن تولید یگانه مجتمع ال‌ان‌جی در بلحاف را در ماه اپریل سال 2015 به دلیل درگیری نظامی در این کشور به حالت تعلیق درآورد. که پیش از این، این مجتمع در دو خط سالانه 6.7 میلیون تن گاز طبیعی مایع را تولید می‌کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала