انفجار و آتش سوزی ناشی از حمله پهپاد ها در پالایشگاه نفتی عربستان + ویدئو

© AFP 2023 / MARWAN NAAMAN انفجار و آتش سوزی ناشی از حمله پهپاد ها در پالایشگاه نفتی عربستان + ویدئو
  انفجار و آتش سوزی ناشی از حمله پهپاد ها در پالایشگاه نفتی عربستان + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی گزارش ها از وقوع چند انفجار بزرگ و آتش‌سوزی گسترده در مجتمع نفتی آرامکو در شهر بقیق عربستان خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله عربستان سعودی از وقوع دو آتش‌سوزی در کارخانه‌های شرکت آرامکو در دو منطقه «بقیق» و «خریص» این کشور خبر داد و اعلام کرد این دو آتش‌سوزی مهار شد.

این وزارتخانه اعلام کرد این دو کارخانه شرکت نفتی آرامکو هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت داخله عربستان سعودی اعلام کرد تحقیقات برای شناسایی محلی که پهپاد‌ها از آنجا به پرواز درآمده بودند، آغاز شده است. 

بامداد امروز برخی منابع در شبکه‌ توییتر اعلام کردند چند انفجار قدرتمند در مجتمع نفتی آرامکو عربستان در شهر «بقیق» در شرق این کشور روی داده است.

گفته می‌شود این انفجارها هنگام اذان صبح روی داده و همزمان با آن صدای تیراندازی نیز شنیده شده است.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان که امروز در پی حمله پهپادی دچار آتش‌سوزی شد، بیش از 1200 کیلومتر با مرز‌های شمالی یمن فاصله دارد.

در همین حال، نیرو‌های مسلح یمن مسئولیت حمله این دستگاه های بدون سرنشین به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را برعهده گرفتند و ، سخنگوی این نیرو‌ها، اعلام کرد به زودی با صدور بیانیه مفصل، جزئیات این حمله را اعلام خواهد کرد.

​در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است.از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала