دانشمندان: موش ها نیز به ساعت تیری دارند

© Fotolia / JacobSTدانشمندان: موش ها نیز به ساعت تیری دارند
دانشمندان: موش ها نیز به ساعت تیری دارند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک تحقیق تازه از نیازمندی موش ها برای ساعت‍تیری خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science تیمی از دانشمندان آلمانی پس از یک مطالعه معلوم نمودند که موش ها قادر اند، بازی های گروهی سرگرم کننده را انجام دهند.  

دانشمندان دراین مطالعه 6 موش را که از 5 تا 23 هفته عمر داشتند بازی «چشم پتکان» را یاد د ادند. در ابتدا آنها موش ها را با نشان دادن خوراکی های رنگارنگ به این کار ترغیب می کردند، ولی حتا زمانی که دانشمندان دادن خوراکه را به آنها متوقف نمودند، موش ها به بازی شان ادامه دادند.  

در تمام این مدت دانشمندان روند بازی موش ها را زیر نظر داشتند.

در مدت دو هفته موش ها شرایط بازی را یاد گرفتند . آنها هربار در یک مکان جدید پنهان می شدند و به آسانی همدیگر را می یافتند.

 در ماه می گذشته، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده ثابت کردند كه موشها توانایی فعالیت عصبی بالاتری را دارند كه مشخصه انسانها است. خاطر نشان می گردد که جوندگان می توانند وقایع گذشته را به ترتیب زمانی به یاد بیاورند.

 در طول مطالعه، از 13 موش صحرایی استفاده شد. به آنها لیستی از 12 بوی مختلف نشان داده شد و موش ها تمام بو ها را به حافظه سپردند به طور متوسط ، حیوانات 87 درصد تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند. این امر تأیید کرد که موش ها دارای حافظه اپیزودیک می باشند که امکان به خاطر سپردن اطلاعات مربوط به وقایع در یک زمان خاص را به آنها می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала