کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها

© Fotolia / James Thewکاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها
کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله حوثی‌ها به تاسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco سبب کاهش چشم گیر استخراج و صادرات نفت عربستان سعودی گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری رویترز، شرکت Saudi Aramco پس از حمله طیاره‌های بدون سرنشین شبه نظامیان حوثی در یمن به تاسیسات این شرکت، مجبور شده است تا استخراج نفت را دوبرابر کاهش دهد.

بر بیناد گزارش، در حال حاضر عربستان سعودی استخراج نفت خود را ۵ میلیون بشکه در روز کاهش داده که تقریبا نیمی از میزان استخراج روزانه این کشور میباشد.

گفته میشود این حملات شدیدترین حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی طی ۱۰ سال اخیر میباشد که سبب ایجاد اختلال در استخراج و صادرات نفت این کشور گردیده است.

یادآوری میکنیم، شبه نظامیان حوثی در یمن امروز با استفاده از طیاره‌های بدون سرنشین تاسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco در شهر بقیق، عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جواب به این اقدام مواضع حوثی‌ها در شمال یمن را بمباران نمود.

در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала