عراق پرواز پهپادهای حمله‌کننده بر عربستان از خاک این کشور را رد کرد

© AFP 2023 / MARWAN NAAMANعراق پرواز پهپادهای حمله‌کننده بر عربستان از خاک این کشور را رد کرد
عراق پرواز پهپادهای حمله‌کننده بر عربستان از خاک این کشور را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات عراقی گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه از خاک این کشور برای پرواز پهپادهایی که بر تاسیسات نفتی در عربستان سعودی شب شنبه حمله کرده اند، استفاده شده است را رد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق با نشر یک اعلامیه، نوشته است: "عراق گزارش‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه از خاک عراق برای حمله بر تاسیسات نفتی در عربستان سعودی با استفاده از پهپادها، استفاده شده است، رد می‌کند. عراق تاکید می‌کند که براساس قانون اساسی، مسوولیت دارد تا به استفاده از خاک کشور برای تهاجم علیه همسایه‌ها، برادران و دوستان اجازه ندهد، همچنان حکومت عراق به کسانی‌که تلاش کنند تا قانون اساسی را نقض کنند، واکنش شدید خواهد داشت".

پمپئو: ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است

در اعلامیه آمده است که مقامات عراقی، کمیته‌یی را برای تعقیب این گزارش‌ها و اخبار درمورد این حادثه، ایجاد کرده اند.

شب شنبه در مرکز نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی و در مرکز نفتی خریص واقع در شرق پایتخت عربستان سعودی (ریاض)، که متعلق به شرکت نفتی دولتی Saudi Aramco اند، آتش‌سوزی به وقوع پیوست. پس از این حادثه، حوثی‌های یمنی اعلام کردند که جنگجویان این جنبش با کمک ده‌ها پهپاد بر دو مرکز نفتی سعودی حمله کرده اند.

همچنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر اینکه حمله از یمن انجام شده باشد، وجود ندارد و ایران را در این حمله متهم ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала