اردوغان از روابط شخصی خود با ترامپ سخن گفت

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاردوغان ترامپ
اردوغان ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد روابط شخصی وی با ترامپ موجب حل و فصل اختلاف امریکا و ترکیه درباره خرید سیستم های S - 400 از روسیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در گفت‌وگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که دو هفته پیش انجام شده است درباره خرید سیستم دفاع موشکی پاتریوت رایزنی کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که روابط شخصی وی با ترامپ موجب حل و فصل اختلافات موجود میان واشنگتن و انقره در زمینه خریدسیستم های دفاع راکتی S - 400 از روسیه شده است.

ترکیه: اگر امریکا پاتریوت نفروشد، دیگر هم اس - ۴۰۰ می‌خریم - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه: اگر امریکا پاتریوت نفروشد، دیگر هم اس - ۴۰۰ می‌خریم

پیش از این مقامات امریکایی گفته بودند که در صورت خرید سیستم های S - 400 توسط ترکیه، امریکا فروش جنگنده‌های F-35 و همچنین سیستم پاتریوت به ترکیه را متوقف خواهد کرد.

اردوغان افزود: «من به آقای ترامپ گفتم، اینکه ما یک بسته حاوی صد‌ها راکت S - 400 خریدیم موضوع خاصی نیست، ما می‌توانیم مقدار زیادی هم پاتریوت بخریم. ترامپ به من گفت که آیا شما کاملا جدی هستید؟ من هم گفتم بله کاملا».

اردوغان در ادامه اضافه کرد: «به رئیس‌جمهور امریکا گفتم زمانی که به واشنگتن سفر کردم درباره جزئیات آن (خرید پاتریوت) با یکدیگر بیشتر صحبت خواهیم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала