ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ قاطع خواهیم داد

© REUTERS / Tasos Katopodis هشدار ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ نظامی خواهیم داد
  هشدار ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ نظامی خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا به حملات گسترده هواپیما های بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان سعودی واکنش نشان داد و عاملان آن را به پاسخ نظامی تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده مریكا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: امریکا می داند كه چه كسی در پشت حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی قرار دارد و آماده اقدامات قاطع در این زمینه است.

ترامپ افزود: «به تاسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌ است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تائید (این‌که عامل حملات کیست) آماده اقدام نظامی هستیم».

واکنش روسیه به حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

وی اضافه کرد: «ولی منتظریم تا پادشاهی (سعودی) بگوید به باور آن‌‌ها چه کسی عامل حملات بوده، و این‌که تحت چه شرایطی دست به اقدام خواهیم زد.»

واشنگتن پست نیز به نوبه خود با استناد به گزارش های مقامات امریکایی مبنی بر اینكه دولت ترامپ در حال بررسی "پاسخ نظامی" است.  گرچه "برخی در پنتاگون خواستار محدودیت بودند."

این نشریه همچنین می نویسد که پیش ازاین، ملاقات رهبر ایالات متحده امریکا با مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور برگزار شد اما جزئیات این دیدار منتشر نشده.

  خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های شرکت نفتی آرامکو در عربستان به دنبال حملات هواپیما های بدون سرنشین روز شنبه نیروی هوایی یمن به آن بسیار گسترده بود و امکان ترمیم و اصلاح این زیرساخت ها در کوتاه مدت وجود ندارد.

روز شنبه 10 پهپاد انصارالله یمن دو پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала