تمرینات نظامی استراتژیک Center-2019 در روسیه آغازشد

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات نظامی استراتژیک Center-2019 در روسیه آغازمی‌شود
 تمرینات نظامی استراتژیک Center-2019 در روسیه آغازمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمرینات استراتژی فرماندهی «مرکز- 2019» در منطقه دانگوز در ولایت اورنبورگ روسیه با حضور ازبکستان آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، تمرینات استراتژی فرماندهی «مرکز- 2019» در منطقه دانگوز در ولایت اورنبورگ روسیه با حضور ازبکستان آغاز شد. در این مراسم یونس بیک یوکوراف، معاون وزیر دفاع روسیه، الکساندر لاپین، فرمانده نیروهای منطقه مرکزی نظامی روسیه و واحدهای نظامی شرکت کننده در این تمرینات و همچنین رسانه‌های گروهی و نمایندگان بخش مطبوعاتی وزارت‌های دفاع شرکت کردند.

یونس بیک یوکوراف در این مراسم گفت: یکی از وظایف اصلی این رزمایش تحکیم همکاری‌های نظامی است که در نتیجه آن باید نمایش آمادگی برای مقابله با هرگونه ستیزه جویی از جمله تروریسم بین المللی باشد.

وی افزود: همچنین تامین ثبات و صلح در منطقه آسیای مرکزی از دیگر اهداف این رزمایش است و مسلما این رزمایش برای توسعه حسن همجواری و تحکیم همکاری‌های متقابل بین کشورها کمک می‌کند. 

در این مراسم واحدهای منطقه نظامی مرکزی روسیه و بعد نظامیان هند، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان رژه رفتند.

اصطحکاک های اخیر چگونه بر شرکت هند در تمرینات نظامی «سنتر-2019» تائثیر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
اصطحکاک های اخیر چگونه بر شرکت هند در تمرینات نظامی «سنتر-2019» تائثیر خواهد کرد؟

در چارچوب این رزمایش مبارزه با تروریسم بین المللی در منطقه آسیای مرکزی، نمایش آمادگی نیروهای مسلح روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در حمایت از منافع ملی تمرین می‌شود. 

در مرحله اول رزمایش افسران ستاد نیروهای مسلح ازبکستان و تاجیکستان برنامه ریزی مشترک و سازماندهی اقدامات هماهنگ واحدها در مرزهای جنوبی کشورهای خود را تمرین می‌کنند.

در مرحله دوم رزمایش در میدان تیراندازی دانگوز، اقدامات مشترک قطعات نظامی نیروهای مسلح  ازبکستان و تاجیکستان به طور عملی برگزار شود. 

بیش از 100 نظامی ازبکستان در این تمرینات شرکت می‌کنند و حضور آنان در این رزمایش به گسترش بیش از پیش همکاری‌های نظامی بین المللی کمک می‌کند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش حدود 128 هزار نفر نظامی، بیش از 20 هزار تخنیک نظامی و تسلحات و حدود 600 دستگاه پرنده شرکت می‌کنند.

این رزمایش تاریخ 16 آغاز و تا 21 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала