مسکو حمله به زیرساخت های نفتی عربستان را شدیدا محکوم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست
همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه با نشر بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن حملات پهپادی به زیرساخت های نفتی عربستان سعودی اعلام کرد که مسکو به همه جوانب توصیه می کند از نتیجه‌گیری های عجولانه در مورد اینکه چه کسی دراین حملات مقصر است، شدیدا خودداری کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه حمله هواپیما های بدون سرنشین به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "چنین تحولاتی باعث ایجاد نگرانی جدی در مسکو می شود. ما حملات به اهداف غیر نظامی، تخریب زیرساخت های اقتصادی و هرگونه اقداماتی را که باعث ایجاد عدم تعادل تقاضا و تأمین انرژی شود، شدیدا محکوم می کنیم. چنین اقدامات موج جدیدی از بی ثباتی در بازار جهانی هیدروکربن با پیامدهای منفی برای جهان در قبال دارد. حمله به تاسیسات نفتی عربستان، رویدادی هشدار دهنده برای بازارهای نفتی جهان است.

وزارت خارجه روسیه گفته است: «مسکو به تمام جوانب توصیه می کند در نتیجه گیری در مورد اینکه چه کسی درپشت حمله به تاسیسات نفتی عربستان قرار دارد، از عجله کار نگیرند. از همه کشورهای منطقه و غیر منطقه ای می خواهیم که هیچ اقدام یا نتیجه گیری عجولانه ای انجام ندهند که بی ثباتی را تشدید کند و برعکس، روشی را در پیش بگیرند که به کاهش تنش موجود کمک کند».

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار یک پست توییتری، مسئولیت حمله به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص را برعهده ایران دانسته است. حمله به تاسیسات نفتی عربستان، به تنش بین ایران و امریکا را دامن زده است.

  هشدار ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ نظامی خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ قاطع خواهیم داد

شورشیان حوثی یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سوال برد و مقامات ایرانی را برای آنچه اتفاق افتاده است مسئول دانست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه اعلام کرد که هواپیما های بدون سرنشین ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داد. این حمله روز شنبه به پالایشگاه‌های نفتی سعودی‌ها سبب شد تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.

روزنامه امریکایی «وال‌استریت ژورنال» نیز روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع نزدیک نوشت که حمله روز شنبه باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود. توقف تولید شامل دست‌کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از تولید جهانی روزانه نفت را شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала