اشاره جالب پوتین به آیه قرآن در نشست با اردوغان و روحانی + ویدیو

© AFP 2023 / HANDOUTاشاره جالب پوتین به آیه قرآن در نشست با اردوغان و روحانی + ویدیو
اشاره جالب پوتین به آیه قرآن در نشست با اردوغان و روحانی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور روسیه در جریان سخنرانی در نشست سه جانبه با همتایان ترکی و ایرانی اش، به آیه قرآن اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه که امروز دوشنبه (۱۶ سپتمبر) در نشست سه جانبه با رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه و حسن روحانی، رئيس جمهور ایران در انقره، شرکت ورزید.

رئيس جمهور روسیه در جریان سخنانش در جواب به سوال درمورد حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: "ما روی حملات بر تاسیسات نفتی عربستان سعودی بحث نکردیم، اما شما موضع روسیه را می‌دانید. در قدم نخست، در یمن فاجعه بزرگ بشری جریان دارد، آنجا وضعیتی است که می‌توان آنرا فاجعه واقعی نامید. ما خود آماده ایم تا به مردم کمک کنیم و همه را برای انجام این کار فرا می‌خوانیم. دوم، اینکه بهترین شیوه حل و فصل این بحران، عبارت از توافق میان تمام طرفین دخیل در این درگیری، می‌باشد".

پوتین در ادامه افزود: "با حضور در ترکیه، کشوری که اکثریت باشندگانش مسلمان اند، آیه‌یی از قرآن کریم را ذکر می‌کنم. «بياد آريد رحمت الله را. وقتی كه با يكديگر دشمن بوديد و او بين دل‌هايتان الفت برقرار كرد و در نتيجه نعمت او برادر شديد» لذا باید بر همین اساس مسائل حل شوند".

قابل ذکر است بزرگترین صادرکننده نفت عربستان پس از حمله روز شنبه بر تاسیسات نفتی این شرکت اعلام کرد که استخراج نفت این شرکت بیش از دو برابر کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала