ترامپ دیدار با رهبر کوریای شمالی را نپذیرفت

© REUTERS / Tasos Katopodisترامپ دیدار با رهبر کوریای شمالی را نپذیرفت
ترامپ دیدار با رهبر کوریای شمالی را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده ابراز داشت: "احتمالا اکنون" زمان مناسبی برای دیدارش از کوریای شمالی نباشد اما ممکن است در آینده نزدیک این کار را انجام دهد.

گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در پیونگ‌یانگ به خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم برای چنین کاری آماده باشیم. به نظرم هنوز با چنین دیداری فاصله داریم.

رئیس جمهوری امریکا افزود، "رابطه او با رهبر کوریای شمالی بسیار خوب است" اما اکنون زمان مناسبی برای دیدار از پیونگ‌یانگ نیست.

وی خاظرنشان کرد: زمانی این کار را خواهم کرد؛ زمانی در آینده دورتر. بنا به اتفاقاتی که در پیش است، مطمئنم که او (رهبر کوریای شمالی) نیز دوست خواهد داشت که به امریکا بیاید.

رهبر کوریای شمالی ترامپ را به  پیونگ یانگ دعوت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" کوریای جنوبی نیز گزارش کرد، کیم جونگ اون در نامه‌ای که ماه گذشته میلادی برای ترامپ فرستاده بود، از او در خواست کرد که از پیونک‌یانگ دیدار کند. او با این نامه دعوتی را که در تازه‌ترین دیدارش با ترامپ مطرح کرد را دوباره تکرار کرد.

مذاکرات هسته‌ای میان این دو کشور از زمان دومین نشست کیم و ترامپ در ماه فبروری که بدون توافق پایان یافت،با  بن‌بست مواجه شده است.

این دو رهبر جهانی در دیداری که ماه جون در مرز دو کوریا داشتند، توافق کردند که مذاکرات در سطح کاری را از سر بگیرند. پیونگ‌یانگ هفته گذشته پیشنهاد داد که این مذاکرات را اواخر سپتامبر برگزار کند و امریکا این اقدام را "دلگرم‌کننده" خواند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала