ترامپ: قول دفاع به سعودی ها نداده ام

© AP Photo / Evan Vucci ترامپ: قول دفاع به سعودی ها نداده ام
 ترامپ: قول دفاع به سعودی ها نداده ام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوریا با بیان اینکه حمله به تاسیسات آرامکو، حمله به عربستان سعودی بوده است نه به ایالات متحده گفت: من به آنها وعده دفاع نداده ام، وظیفه سعودی ها است که از خود دفاع کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا اظهار داشت كه ایالات متحده قول حمایت از سعودی را نمی دهد، اما از مذاكرات با آل سعود در این باره حمایت می كند.

  رئیس‌جمهور امریکا گفت سعودی‌ها باید برای تامین امنیت خود مسئولیت بیشتری را بپذیرند و این امر شامل پرداخت پول هم می‌شود.

دونالد ترامپ گفت، حقیقت این است که اگر ما تصمیم به انجام این کار و حفاظت از آن‌ها بگیریم، سعودی‌ها باید در آن مشارکت داشته باشند، این مشارکت شامل پرداخت هزینه هم می‌شود و آن‌ها کاملا به این مساله واقف هستند.

 ترامپ: «بدون ‌‌پیش‌شرط» تمایل برای مذاکره با ایران ندارم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: «بدون ‌‌پیش‌شرط» تمایل برای مذاکره با ایران ندارم

رئیس‌جمهور امریکا افزود: «به سعودی‌ها قول ندادم که حتما ما باید از آن‌ها محافظت کنیم. ما باید با سعودی‌ها هم‌فکری کنیم و (درباره پاسخ به حمله پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو، به نتیجه‌ای برسیم».

رئیس‌جمهور ایالات متحده در ادامه از سفر قریب‌الوقوع مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا و دیگر مقام‌های این کشور به عربستان برای بررسی تحولات خبر داد. 

ترامپ گفت: آن‌ها چیزی را می‌دانند که اکثر مردم مطلع نیستند، اینکه حمله از کجا بود و کار چه کسی بود و ما این را متوجه خواهیم شد. به زودی این امر آشکار می‌شود. تا حد زیادی این را هم می‌دانیم. ما باید با عربستان صحبت کنیم. ما همچنین با امارات و دیگر همسایگانش و همچنین اروپایی‌ها گفت‌وگو کردیم؛ آلمان، فرانسه و دیگران. ما ارزیابی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

یادآوری می کنیم کف روز شنبه 10 هواپیمای بدون سرنشین انصارالله یمن دو پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала