کارشناس نظامی روس؛ سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت نتوانست حمله به تاسیسات نفتی عربستان را دفع کند

© AFP 2023 / BULENT KILICکارشناس نظامی روس؛ سیستم پاتریوت امریکایی نتوانست حمله به تاسیسات نفتی عربستان را دفع کند
کارشناس نظامی روس؛ سیستم پاتریوت امریکایی نتوانست حمله به تاسیسات نفتی عربستان را دفع کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاسیسات نفتی عربستان سعودی، دارای سیستم پدافند هوایی، از نوع Patriot امریکایی بود، این پدافند هوایی نتوانست این حمله را محار کند، و آسیب زیادی رسید به اعتبار این پدافند هوایی.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کرووتچنکو، کارشناس نظامی روس می گوید که وزیر خارجه امریکا، مایك پومپئو گفته بود که سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی از جمله سیستم پاتریوت ساخت امریکایی است، ولی این سیستم دفاع هوایی امریکایی توانست حمله هفته گذشته را خنثی سازد، از آنجا که همه این سیستم ها "به خوبی" کار می کنند.

منصرف شدن واشنگتن از فروش پاتریوت به انقره - اسپوتنیک افغانستان
منصرف شدن واشنگتن از فروش پاتریوت به انقره

او افزود:

"حمله هفته گذشته سعودی سخت به اعتبار سیستم دفاع هوایی پاتریوت آمریكا آسیب زده است، هر چند که وزیر خارجه امریکا کوشش که این کار پنهان نگهدارد، به واقعیت این برای امریکا ننگ است".

او اظهار داشت که سیستم دفاع هوایی مشابه روسی Tor-M2 در سوریه در پایگاه نظامی خیمیم نصب شده است که در برابر هواپیماهای بدون سرنشین تروریستی محافظت می کنند، سیستم های پدافند هوایی باید تخریب هر نوع هدف را تضمین کند، برای همین منظور آنها ساخته شده اند.

وی در عین حال تأکید کرد که پاتریوت دارای اشکالات قابل توجهی است که عمده آن ایمنی صوتی کم و احتمال شلیک اهداف فقط در یک بخش خاص است.

او افزود:

"در مورد سیستم ها و سامانه های پدافند هوایی روسیه ، آنها از همه جهات به اهداف حمله می کنند، یعنی 360 درجه. به علاوه ، سامانه ها و سیستم های پدافند هوایی روسیه از ایمنی صوتی بالایی برخوردار هستند، علاوه بر این ، زمان استقرار آمریکایی ها پس از راهپیمایی 30 تا 50 دقیقه است. در حالی که سیستمهای روسی مانند S-300 یا S-400 به پنج دقیقه زمان نیاز دارند ، و Tor-M2 به طور کلی می تواند هدف را به حرکت درآورد".

عربستان سعودی خریدار اصلی سلاح های آمریکایی در خاورمیانه از جمله سیستم های پاتریوت است. در سالهای اخیر، مقام‌های این کشور بارها از پرتاب موشک های حوثی ها در قلمرو این کشور خبر داده اند.

سامانه موشکی پاتریوت، برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و اسرائیل در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала