بررسی ایالات متحده درباره ارسال تجهیزات نظامی اضافی به خاورمیانه

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airبررسی ایالات متحده درباره ارسال تجهیزات نظامی اضافی به خاورمیانه
بررسی ایالات متحده درباره ارسال تجهیزات نظامی اضافی به خاورمیانه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در حال بررسی ارسال تجهیزات نظامی اضافی به خاورمیانه است.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با اشاره به ارتش امریكا نوشت: پنتاگون احتمال ارسال سیستم های دفاع راکتی اضافی، هواپیماهای جنگنده و تجهیزات نظارتی به خاورمیانه را در پیوند با حمله به بخش نفتی عربستان سعودی در نظر گرفته است.

کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها

در این نشریه آمده است:- "پنتاگون احتمال ارسال باتری های راکتی ضد بالستیک اضافی، یک اسکادران دیگر از جنگنده ها و تجهیزات نظارتی را به خاورمیانه برای تقویت حضور منطقه ای ارتش پس از حمله به صنعت نفت عربستان سعودی در طول هفته گذشته در نظر گرفته است".

براساس گزارش این روزنامه، قرار است روز جمعه جلسات نظامی برای بحث و بررسی درباره این موضوع برگزار شود.

سخنگوی کاخ سفید گفته است:- "انتظار می رود که (دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا) روز جمعه دوباره با مشاوران ارشد امنیت ملی دیدار کند تا درباره پاسخ احتمالی (به حملات) گفت و گو کند".

یادآوری می کنیم، که بزرگترین صادرکننده و یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفتی عربستان سعودی، پس از حمله به تأسیسات نفتی خود در 14 سپتامبر  تولید خود را بیش از نیمی - 5.7 میلیون بشکه در روز از تولید معمول حدود 9.8 میلیون کاهش داد. وزیر انرژی عربستان سعودی در تاریخ 17 سپتامبر اعلام کرد که به لطف استفاده از ذخایر منابع نفت سابق حالا به سطح پیشین خود برگشته و تولید از دست رفته تاکنون نصف شده است.

شورشیان حوثی یمنی، که در برابر آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند، گفتند که این شبه نظامیان با وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین به ذخیره های نفتی آنها حمله کرده اند. وزیر امور خارجه امریكا، مایك پمپئو گفت، كه هیچ مدرکی مبنی بر حمله یمنی ها وجود ندارد و ایران را به خاطر این امر مقصر می داند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز بر این باور است كه تهران در این حملات دخیل است. ایران این ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала