ترکیه در جستجوی جای‌گزینی برای جنگنده F-35 آمریكایی

CC0 / / رترکیه در جستجوی جای‌گزینی برای جنگنده F-35 آمریكایی
رترکیه در جستجوی جای‌گزینی برای جنگنده F-35 آمریكایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده‌های روسی جایگزین طیارات اف-25امریکایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده است که میخواهند جنگنده‌های تایفون و Saab JAS 39 Gripen را جایگزین جنگنده‌های امریکایی اف-35 کنند، که پیش از این امریکا ترکیه را از برنامه تولید جنگنده ها بخاطر خرید اس-400 روسی از محروم کرد.

در عین حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که چندی پیش در فیستیوال جهانی مکس-2019مسکو شرکت کرده بود با دیدار با پوتین نه تنها بالای خرید جنگنده‌ها بلکه تولید مشترک نیز گفتگو کرده بودند.

گفته شده است که احتمال می‌رود ترکیه دارای جنگنده‌های نسل پنجم شود، شرکت ترکی «تای» گفته است که اولین کار ساخت و ساز جنگنده TF-X در اوایل سال 2023 ختم و سال 2025اولین پرواز خود را انجام خواهد داد و لطف جنگنده تی اف ایکس نسل پنجم اعتبار این کشور بالا خواهد رفت، که در حال حاضر تنها روسیه، امریکا و چین دارای چنین جنگنده‌ها بوده است.

مرحله دوم تحویل‌دهی اس-400 به ترکیه به اتمام رسید - اسپوتنیک افغانستان
مرحله دوم تحویل‌دهی اس-400 به ترکیه به اتمام رسید

گفته شده است که مشکلی که برای ترکیه ایجاد خواهد شد تولید چنین جنگنده‌‌های نسل پنجم خواهد بود، قیمت اولیه این جنگنده به مبلغ 13ملیارد دالر گفته شده است و بخاطر جنجال با یکی از کمپنی‌ها احتمال بالا رفتن قیمت خواهد بود.

برنامه‌های مقدماتی برای تسلیم دهی نخستین سری از مودل‌های TF-X با ماشین General Electric F110 نیز به مرحلۀ دوم رسید، به دلیل آنکه این خطر انقره را تهدید میکند که استفاده از وسایل و سیستم‌های امریکایی در ساختمان، به تحریم‌ها از سوی امریکا منجر شود.

بدون در نظرداشت مشکلات روسیه با تهیه چنین جنگنده‌ها پیشرفت خواهد کرد، به گفته مقامات ترکی بعد از به نمایش گذاشتن این جنگنده در فیستیوال فرانسه به حدود 400پیشنهاد تا کنون بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала