ترامپ: همیشه آماده حمله نظامی به ایران هستیم

© AP Photo / Mark J. Terrillدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ  رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، در پاسخ به سوال به احتمال اقدامات نظامی علیه ایران گفت، که امریکا همیشه آماده است به ایران حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امریکا، ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفی عربستان سعودی می داند، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی واقع در شرق این کشور با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ساعاتی پس از حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، ایران را مسئول این حملات دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند.

همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان
مسکو حمله به زیرساخت های نفتی عربستان را شدیدا محکوم کرد

اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. پمپئو در یک پیام توئیتری نوشت: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند به دیپلماسی متعهد هستند، تهران تقریباً در 100 حمله به عربستان سعودی نقش داشته است، در میانه تمام فراخوانها برای تنش زدایی، ایران هم اکنون به حمله‌ای بی سابقه علیه منبع انرژی جهان دست زده است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در طول تاریخ منجر شده است، برخی از ناظران خسارات حمله به آرامکو را  بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 ارزیابی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала