پنتاگون: هیچ سیستم دافع هوا قادر به دفع حملات آرامکو نبود

© AP Photo / HASAN JAMALI پنتاگون: هیچ سیستم دافع هوا قادر به دفع حملات آرامکو نبود
 پنتاگون: هیچ سیستم دافع هوا قادر به دفع حملات آرامکو نبود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: هیچ سیستم دفاع ضد هوایی و راکتی تنها نمی تواند حمله ای مشابه به حمله به پالایشگاه های نفتی عربستان را که در تاریخ 14 سپتامبر صورت گرفت، دفع کند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا معتقد است که هیچ یک از سیستم های دافع هوا قادر به دفع حملات هوایی که اخیرا بالای پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی، با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین صورت گرفت، نمی باشد.

پیش از این، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، با اظهار نظر در مورد حمله موشك های منعكس ناشده به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی  گفت سیستم های دافع هوایی در سراسر جهان "با درجات مختلف موفقیت" كار می كنند.

 در پاسخ به این اظهارات وزیر خارجه امریکا، یک منبع ارشد وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که به لطف ایالات متحده امریکا در عربستان سعودی نه تنها یک سیستم راکتی، بلکه قدرتمندترین سیستم دافع هوا مستقر شده است، اما به دلیل کارایی پایین سیستم های راکتی خود نتوانست حمله را دفع کند.

پوتین به عربستان: اس – ۳۰۰ یا اس – ۴۰۰ بخرید تا محفوظ بمانید - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به عربستان: اس – ۳۰۰ یا اس – ۴۰۰ بخرید تا محفوظ بمانید

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا  در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "با توجه به پاسخ به این تهدید خاص که شما در مورد آن صحبت می کنید ، هیچ سیستم واحدی (دفاع هوایی و موشکی) نمی تواند در برابر چنین تهدیدی مقابله کند ، اما قابلیت های دفاعی چند سطحی می تواند باعث کاهش خطر از جمله حمله هایی شود که از سوی ایران انجام می شود

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به خبرنگاران گفت که فرماندهی مرکزی امریکا متخصصان قانونی را برای کمک به عربستان سعودی در ارزیابی خود از این حادثه اعزام کرده است. وی همچنین با بیان اینکه ایالات متحده نمیتواند «چهار چشمی» مراقب خاورمیانه باشد، افزود: اطلاعات، نظارت و شناسایی امریکا بر تهدیدات علیه ایالات متحده متمرکز است و همیشه همه آنچه در منطقه رخ میدهد را نمیتوانیم ببینیم.

در تاریخ 16 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در همین رابطه در پاسخ به سؤالی درباره کمک به عربستان سعودی در خصوص حملات هواپیما های بدون سرنشین به تأسیسات نفتی، پیشنهاد کرد که این پادشاهی برای دفاع از خود سیستم های S-400 یا S-300 را از روسیه خریداری کند.

یادآوری می کنیم که بزرگترین صادرکننده نفت عربستان پس از حمله شب شنبه (14 سپتامبر) بر تاسیسات نفتی این شرکت اعلام کرد که استخراج نفت این شرکت بیش از دو برابر کاهش یافته است.

شبه نظامیان حوثی یمنی اعلام کردند که جنگجویان آنها با استفاده از پهپادها بر این تاسیسات حمله کرده اند. این در حالی است که مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا گفته است که هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر اینکه حملات از یمن صورت گرفته باشد، وجود ندارد.

پامپئو ایران را در انجام این حملات متهم ساخت. وزارت خارجه ایران نیز به نوبه خود، اتهامات پامپئو را دروغین خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала