تهدید ترامپ به کشور های اروپا: داعشی های خود را پس بگیرید

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید ترامپ به کشور های اروپا: داعشی های خود را پس بگیرید
تهدید ترامپ به کشور های اروپا: داعشی های خود را پس بگیرید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا تهدید کرد عناصر اروپایی گروه تروریستی داعش را که در زندان گوانتانامو هستند، در مرز‌های اروپا آزاد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا تهدید کرد در صورتی که کشور‌های اروپایی عناصر گروه تروریستی داعش را که هم اکنون در زندان امریکایی در گوانتاناما زندانی هستند، نپذیرند، واشنگتن این تروریست‌ها را در مرز‌های اروپا آزاد می‌کند.

ترامپ تأکید کرد که نگهداری از عناصر داعش در بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا هزینه‌های زیادی برای امریکا به دنبال دارد. وی همچنین اعلام کرد کشور‌های اروپایی مثل فرانسه و آلمان باید تروریست‌های داعشی خود را پس بگیرند.

 ترامپ: روسیه و دیگر کشور ها باید با داعش بجنگند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: روسیه و دیگر کشور ها باید با داعش بجنگند

رئیس جمهور امریکا گفت: ما از کشور‌های دیگری که این تروریست‌ها در آن‌ها متولد شده اند مثل اروپا می‌خواهیم این زندانیان جنگ را پس بگیرند. آن‌ها می‌توانند هر کاری می‌خواهند با این تروریست‌ها انجام دهند. اما آن‌ها از پذیرش این تروریست‌ها سر باز زده اند. یک زمان می‌رسد که من مجبور هستم بگویم، متأسفم، اما یا باید این تروریست‌ها را پس بگیرید، یا آن‌ها را در مرز‌های شما آزاد می‌کنیم. زیرا امریکا نمی‌خواهد هزاران هزار نفری را که در بازداشتگاه گوانتانامو هستند را تا 50 سال دیگر در این بازداشتگاه نگه دارد و میلیارد‌ها دالر خرج آن‌ها کند.

رئیس جمهور امریکا در ادامه گفت: ما به اروپا لطف بزرگی کرده ایم. اگر آن‌ها تروریست‌ها را پس نگیرند، ما باید آن‌ها را به مرز‌ها بفرستیم و آن‌ها (کشور‌های اروپایی) دوباره مجبور هستند داعشی‌ها را بازداشت کنند.

دولت انگلیس تاکنون از پذیرش عناصر گروه تروریستی داعش که از این کشور فرار کرده اند و برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق رفته اند، سر باز زده است.

دونالد ترامپ این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که چندی پیش بررسی‌های روزنامه نیویورک تایمز نشان داد نگهداری هر یک نفر زندانی در گوانتانامو تاکنون 13 میلیون دالر برایا هزینه به دنبال داشته است. در حال حاضر 40 داعشی در این زندان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала