ایران با روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار می کند

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziایران با روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار می کند
ایران با روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران از برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان خبر داد.
ایران: هواپیمای بدون سرنشین متجاوز خارجی را سرنگون می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
ایران: هواپیمای بدون سرنشین متجاوز خارجی را سرنگون می کنیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، قدیر نظامی رئیس امور بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: ایران رزمایش نظامی در دیای عمان را نه تنها با روسیه بلکه با حضور چین برگزار می کند.

سردار نظامی گفت: رزمایش‌های مشترک با دیگر کشورها را آغاز کرده‌ایم و به زودی برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک دریایی را با روسیه و چین بعنوان دو قدرت بزرگ به صورت سه‌جانبه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهیم کرد. برآوردها و تحلیل‌های سیاسی و نظامی بسیار روی این اتفاقات حساب باز خواهند کرد و در تحولات راهبردی مد نظر قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: منطقه‌ای که قرار است در آن رزمایش مشترک انجام شود، شمال اقیانوس هند و دریای عمان است که آب‌های بین المللی و آزاد است. ما به هیچ عنوان چنین رزمایشی را در خلیج فارس برنامه ریزی نکرده‌ایم، البته ما با کشوری مثل عمان که هر دو در ساحل خلیج فارس و تنگه هرمز قرارداریم در این منطقه رزمایش برگزار کرده‌ایم و یک موضوع کاملا طبیعی است.

سردار نظامی افزود: رزمایش‌ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند که خیلی اوقات تبادل تجربیات تاکتیکی و نظامی است، گاهی این رزمایش ها بار سیاسی و اهداف سیاسی دارد و نشان دهنده نوعی همگرایی بین شرکت کنندگان است.

یادآوری می کنیم، که در طی چند ماه گذشته اختلافات میان ایران و امریکا به بالاترین حد رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала