دختران پاکستانی، اندونیزیایی، ویتنامی؛ گزینه‌ی ارزان عروسی برای مردان چینی

© AFP 2023 / StrМассовая свадьба в Китае
Массовая свадьба в Китае  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردان چینی به دلیل اینکه عروسی با دختران چینی گران تمام می‌شود، از کشورهای دیگر دختران را به قیمت‌های نه چندان بلند خریداری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به دلیل گران بودن عروسی با دختران چینی، مردان چینی به دختران کشورهای دیگر رو آورده اند، این نوع عروسی مردان چین، اخیراً به چیزی شبیه خریداری برده‌ها تبدیل شده و مقامات چینی برای مبارزه با آن، دست به کار شده اند.

امروز تقریباً هر چیز را می‌شود در مغازه‌های انترنتی خریداری کرد، چین یکی از پیشتازترین کشورهای جهان در این راستا می‌باشد، تا سرحدی که حالا در چین می‌توان از طریق انترنت عروس خریداری نمود.

ربودن دختران پاکستانی توسط دلالان چینایی - اسپوتنیک افغانستان
ربودن دختران پاکستانی توسط دلالان چینایی

در آغاز ماه سپتمبر، مقامات اندونیزیا از بازگشت ۱۴ زنی که از طریق انترنت خریداری و به چین منتقل شده بودند، خبر دادند. پروسه انتقال این عروس‌ها را شرکت‌های مخصوص عروسی به عهده داشتند. به این دختران وعده کار و یا هم پاداش نقدی سپرده شده بود، اکثر این دختران حتی حدس نمی‌زدند که چه سرنوشتی در انتظار شان است.

وزارت خارجه اندونیزیا هشدار داده بود که دخترانی که می‌خواهند با شهروندان خارجی عروسی کنند، باید خیلی محتاط باشند، با شوهران آینده شان پیش از پیش از نزدیک معرفی شوند، فریب وعده‌های شرکت‌ها را نخورند و حتمن عروسی شان را رسماً ثبت کنند. زنان بازگشت‌نموده از جمله زنان خوش‌قسمت اند، زیرا اکثریت این عروسان نمی‌توانند دوباره به کشور شان برگردند.

اکثریت شرکت‌هایی که مصروف این کار اند، از مناطق روستایی می‌باشند. با اکثریت دختران عروسی رسماً ثبت نمی‌شود، اسناد اقامت به این دختران داده نمی‌شود و محل اقامت شان رسماً ثبت نمی‌شود، بدین ترتیب اقارب عروسان تقریباً هیچ شانسی برای دریافت آنها ندارند. معمولاً دختران از کشورهای غریب چون ویتنام، اندونیزیا و لاوس دچار چنین سرنوشت می‌شوند.

مودل ها در حال نمایش لباس - هفته مود بجینگ - اسپوتنیک افغانستان
زیباترین دختران چینایی در هفته مود بجینگ

در ماه جولای گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مردان چینی حتی دختران پاکستانی را خریداری می‌کنند. سفیر چین در اسلام‌آباد در رابطه این قضایا از مقامات دو کشور خواستار جزا دادن به "کمیشنکاران" غیرقانونی، شد.

قابل ذکر است که تمام عروسان قربانی بی‌خبری نمی‌شوند.

برخی از این دختران آگاهانه برای دریافت پول و حمایت مالی از خانواده‌های شان دست به این کار می‌زنند.

بعضی اوقات چنین اتفاق می‌افتد که والدین این دختران، برای اینکه یک "نان‌خوار" از خانه کم شود و یا هم برای داشتن آینده بهتر اولاد شان، به چنین شرکت‌ها می‌سپارند.

مقامات چینی در تلاش اند تا با این مشکل مبارزه کنند. در رسانه‌ها خبرهای بازداشت اجنت‌های عروسی نشر می‌شوند، گزارش‌ها درمورد زندگی و قسمت عروسان خریداری‌شده و شوهران شان آماده می‌کنند. این مشکل همچنان در سطح بالای دولتی به بحث گرفته می‌شود: در ماه جولای سال جاری، وزرای خارجه چین و اندونیزیا درمورد موضوع قاچاق انسان، بحث و گفتگو نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала