کدام دارو و با چه غذایی نباید خورده شود؟

CC0 / Pixabay / کدام دارو و با چه غذایی نباید خورده شود؟
کدام دارو و با چه غذایی نباید خورده شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی مواد خوراکی نباید در رژیم غذایی بیماری که داروهای خاصی مصرف می کند، گنجانده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از News.ru اندری کاندراخین، متخصص داخله و عضوانجمن علمی پزشکان روسیه می گوید، برخی دارو های هستند که نباید با مواد خوراکه و غذا یکجا خورده شوند.

به طور مثال، هنگام مصرف آسپرین یا ایبوپروفن، باید از خوردن توت صرف نظر شود، زیرا  توت حاوی اسید سالیسیلیک طبیعی است. دکتر می گوید ، این ترکیب اغلب به خونریزی داخلی منجر می شود.

 مواردی موجود است که آب گریپ فروت در ترکیب با داروهایی که کلسترول خون را پایین می آورند منجر به مرگ بیمار شده است.

با این حال ، این میوده نباید با دارو های دیگر نیز یکجا مصرف شود، زیرا استفاده همزمان از گریپ فروت و شماری دارو ها باعث مهار آنزیم مسئول تجزیه مواد فعال قرص می شود. در نتیجه ، مواد مضر در بدن جمع می شوند و به تدریج بیمار را مسموم می کنند.

میوه - اسپوتنیک افغانستان
غذاهای که باعث کاهش فشار خون می شوند

 همچنین ، در طول درمان لازم است که شیر نیز از غذای روزمره حذف شود. این ماده حاوی مقدار زیادی کلسیم است، که در هنگام تعامل با داروها می توانند به شکل نمک  غیر محلول رسوب نماید و مقدار ماده فعال دارویی که وارد بدن می شود را کاهش دهد. عدم سازگاری شیر و آنتی بیوتیک ها نیز نباید فراموش شود .

پالک، بروکلی و کاهو هنگام مصرف داروهای رقیق کننده خون (وارفارین) ترکیب بدی هستند. کالینا ، انواع توت زمینی و لبلبو می توانند تأثیر داروهای فشار خون را کاهش دهند. و پنیر هنگام مصرف داروهای عصبی می تواند باعث بروز بحران های فشار خون و تشنج عضلی  شود.

 پیش از این دانشمندان رژیم غذایی کشورهای مختلف را مورد مطالعه قرار دادند و الگویی میان امید به زندگی و جوانی و استفاده از غذاهای سالم یافتند.

محصولاتی که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند ، ماده هایی که در برابر رادیکال های آزاد مقاومت می کنند و ماده هایی که در مرگ سلول نقش دارند، صحبت به میان می آوریم.

محصولاتی با آنتی اکسیدان بالا شامل، چای سبز است که یک محصول ادرارآور و یک کاتالیزور برای فرآیندهای متابولیک است. به گفته به گفته متخصص تغذیه ماریاتا موخینا ، خوب است که هر روز چای سبز بنوشید. خرما و سنجد تلخ (میوه ای نارنجی رنگ که همانند چای می توان آن را دم کرد؛ بسیار مفید است: خرما حاوی 23 اسید آمین از جمله تریپتوفان است که باعث تثبیت روان و بهبود خلق و خوی می شود ، و سنجد تلخ (سرده) حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که روند پیری را کند می کند و در فرآیندهای ایمنی بدن نقش دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала