فراخوان پمپئو برای پیویستن کشورهای دیگر به سیاست های ضد ایرانی امریکا

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonوزیر امور خارجه امریکا
وزیر امور خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا از سایر كشورهای جهان خواست تا اتهامات امریکا علیه ایران در خصوص حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را تأیید نمایند.

به گزارش اسپوتنیک،  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا می گوید، ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده و اعلام کرد واشنگتن جامعه جهانی را در پیوستن به کارزار فشار علیه ایران ترغیب خواهد کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا ضمنا از 3 کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، به علت مسئول دانستن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان تشکر و قدردانی کرد.

تحریم بانک مرکزی ایران توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تحریم بانک مرکزی ایران توسط امریکا

وزیر خارجه امریکا در پیامی توییتری نوشت: «از دوستان نزدیک خود انگلیس، فرانسه، و آلمان قدردانی می‌کنیم که با بیانی روشن ایران را تنها عامل اقدام جنگی علیه عربستان (حمله پهپادی یمنی‌ها به آرامکو) اعلام کردند؛ اقدامی که بر منطقه و جهان تأثیر دارد.»

در همین حال 3 کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان مدعی شدند و ابراز داشته اند که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

به گفته رسانه های فرانسوی ، رهبران فرانسه ، آلمان و انگلیس - امانوئل ماکرون، انگلا مرکل و بوریس جانسون متقاعد شده اند که ایران در پشت حمله به تاسیسات نفتی عربستان است.

علاوه بر این ، ماکرون ، مرکل و جانسون در مذاکرات شان، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد  از تهران خواستند که از تحریکات و شرط بندی درمورد موضوعات بحث انگیز خودداری کند.

 شنبه گذشته (14 سپتامبر) جنگجویان یمنی در اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم این کشور با حمله هواپیما های بدون سرنشین تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند و با افخار جزئیات این عملیات منحصر به فرد را منتشر کردند و مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

علی‌رغم بیانیه یمنی‌ها، مقامات امریکا و  متحدان طی هفته گذشته تلاش کردند ایران را عامل و منشاء اصلی این عملیات معرفی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала