پشیمانی عمران خان از هم‌پیمانی با امریکا در جنگ افغانستان

© AP Photo / Alexei Druzhininپشیمانی عمران خان از هم‌پیمانی با امریکا در جنگ افغانستان
پشیمانی عمران خان از هم‌پیمانی با امریکا در جنگ افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی با ابراز پشیمانی از همپیمانی با ایالات متحده گفته است که ما نباید در جنگ امریکا در افغانستان به ائتلاف آن کشور می‌پیوستیم.

 به گزارش اسپوتنیک، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در ملاقات با سران وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: اگر کاخ سفید به دنبال حل مشکل افغانستان است باید بدون هیچ پیش شرطی نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

 نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر لزوم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت، همراهی ما با واشنگتن در جنگ افغانستان بزرگترین اشتباه تاریخ پاکستان بود.

وی تصریح کرد: ما یک اشتباه بزرگ در تاریخ خود انجام دادیم و آن هم همراهی با امریکا در نبرد افغانستان بود که باعث شد سال ها نا امنی به کشور ما تحمیل شود.

غنی: از عمران خان می خواهیم بخاطر کاهش خشونت‌ها در انتخابات همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: از عمران خان می خواهیم بخاطر کاهش خشونت‌ها در انتخابات همکاری کند

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: در ابتدای جنگ نیروهای نظامی کشورهای مختلف در منطقه حضور پیدا کردند ولی با طولانی شدن جنگ عرصه را خالی کردند و پاکستان را تروریسم تنها گذاشتند.

عمران خان تاکید کرد: جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست و متاسفانه همسایه شمالی ما بیش از 40 سال است که حالت جنگی را تجربه می کند دیگر زمان آن رسیده که اوضاع بهتر شود.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: ما در نبرد با تروریسم حدود 200 میلیارد دالر خسارت دیده ایم و بهتر از هر کشوری درک می کنیم که تروریسم چه اندازه می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: ما نباید در جنگ امریکا در افغانستان به ائتلاف امریکا می‌پیوستیم. پس از پیوستن ما به ائتلاف در این جنگ بیش از 70 هزار نفر از از شهروندان ما جان باختند.  

عمران خان افزود: ما از رئیس جمهور ایالات متحده می خواهیم که دیگر به جنگ فکر نکند و تنها به فکر پیش بردن مذاکره میان طرفین مناقشه در افغانستان باشد.

گفتنی است عمران خان به منظور شرکت در اجلاس سازمان ملل به امریکا سفر کرده و قرار است 27 سپتامبر در صحن علنی سازمان ملل سخنرانی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала