پیش بینی مرگ صدها میلیون نفر در جهان

© Fotolia / Pix4U پیش بینی مرگ صدها میلیون نفر در جهان
 پیش بینی مرگ صدها میلیون نفر در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه خبره از هیئت نظارت بر آمادگی جهانی (GPMB) به این نتیجه رسیدند که تهدید واقعی ناشی از یک بیماری همه گیر کشنده بشریت را تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Science Alert؛ با تیتر جهانی در معرض خطر است که از سوی هیأت نظارت بر آمادگی جهانی، یک تیم علمی از کارشناسان بهداشت به سرپرستی رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی منتشر شد، بیماری جدید در کمتر از 36 ساعت قادر به کشتن بیش از 50 تا 80 میلیون انسان در سراسر جهان است.

 در این گزارش آمده است: با شیوع چنین چیزی، و با تعداد افرادی که دائم به کشور‌های مختلف سفر می‌کنند، اثرات این بیماری می‌تواند بدتر، کشنده‌تر و گسترده‌تر باشد.

در این گزارش که تلاشی برای ترغیب رهبران جهان به همکاری و تلاش کافی برای مقابله با چنین بیماری همه گیری است، خاطرنشان شد که خطر ابتلا به بیماری همه گیر جهانی بسیار واقعی است. عامل ایجاد کننده بیماری یک عامل سریع و غیر منتظره است که قادر به از بین بردن ده‌ها میلیون تن از مردم، اخلال در کل اقتصاد و ایجاد فجایع بی پایان است.

کارشناسان تأیید کردند که این بیماری شباهت زیادی به آنفلوآنزای اسپانیایی دارد که در سال 1918 نزدیک به 50 میلیون را کشته است.

پیش از این در اوایل ماه سپتامبر گزارش شده بود که دانشمندان دانشگاه سوری در انگلیس یک آنتی اکسیدان طبیعی را که در چای سبز یافت می شود کشف کردند و ممکن است این مواد در مبارزه با عفونت های خطرناک مقاوم به آنتی بیوتیک مفید باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала