هند پاکستان را به تجهیز تروریست ها متهم کرد

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند می‌گوید پاکستان در ماه جاری با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین حد اقل 8 بار به تروریست‌ها سلاح رسانیده است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NDTV پلیس ایالت پنجاب هند مدعی شد پاکستان اخیرا 8 بار از هواپیما های بدون سرنشین برای انتقال تسلیحات نظامی به تروریست‌ها استفاده کرده است. اسلام آباد هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

پلیس هند می‌گوید یکی از این هواپیمای بدون سرنشین پاکستانی وابسته به یک گروه مسلح غیرقانونی در ایالت پنجاب بوده است. این گروه شبه نظامی از سالها بدینسو، درگیر مبارزه برای استقلال منطقه‌ای در ایالت پنجاب است.

عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان از احتمال جنگ اتمی بین هند و پاکستان هشدار داد

یک مقام ارشد پلیس هند گفت تحقیقات اولیه حاکی از تحویل سلاح و وسایل ارتباطی از پاکستان به تروریست‌های مستقر در پنجاب و جامو و کشمیر است. پلیس هند اعلام کرد 5 قبضه تفنگچه«ای کا-47 »، تلفن‌های بی سیم و بمب های دستی را از چهار فرد مظنون به ارتباط با این گروه ضبط کرده است.

به دنبال هشدار پلیس ایالتی پنجاب در 22 سپتامبر، یکی از مقامات این ایالت از دولت مرکزی هند خواست تا به نیروی هوایی این کشور و نیرو‌های امنیتی مرزی در مورد احتمال استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای انتقال سلاح به تروریست‌ها هشدار دهد.

دولت هند در تاریخ 5 آگست ، خودمختاری کشمیر را لغو و حکومت نظامی در این منطقه اعلام کرد. اقدام دولت هند در لغو خودمختاری کشمیر که طبق قانون اساسی به مردم این منطقه داده شده بود، اعتراضات را در پاکستان برانگیخت.

پاکستان و هند از سال 1947 بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و بیش از 70 هزار نفر در حوادث خشونت بار این منطقه جان باخته‌اند. گروه‌های مختلف در منطقه جامو و کشمیر از سال 1989 با هدف دستیابی به استقلال یا الحاق به پاکستان دست به مقاومت زده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала