استقبال کلینتون از طرح استیضاح ترامپ

© AFP 2023 / Paul J. Richardsاستقبال کلینتون از طرح استیضاح ترامپ
استقبال کلینتون از طرح استیضاح ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق امریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات 2016 از تصمیم نمایندگان کنگره کشورش مبنی بر آغاز بررسی رسمی استیضاح دونالد ترامپ استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده امریکا در صحبت با مجله « People»گفت: به آسانی و یا سریع به این تصمیم (حمایت از استیضاح ترامپ) نرسیده‌ام. از آنچه که می‌بینم، این یک ضرورت است... آخرین رفتار او در خصوص اوکراین، یعنی تلاش برای وارد کردن رئیس‌جمهور اوکراین در طرح تضعیف جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین امریکا، و یا ندادن کمک مالی به زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) این همه اگر تخلف الزام‌آور استیضاح نباشند، پس چه هستند؟»

واکنش تمسخر آمیز ترامپ به شرکت نکردن هیلاری کلینتون در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تمسخر آمیز ترامپ به شرکت نکردن هیلاری کلینتون در انتخابات

روز گذشته، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا، در یک نشست مطبوعاتی آغاز رسمی بررسی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرد.

او اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی درباره استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود و امنیت ملی از طریق درخواست کمک از یک قدرت خارجی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای ضربه زدن به رقیب انتخاباتیش (جو بایدن) با هدف منافع سیاسی، آغاز می‌کند. رئیس مجلس نمایندگان امریکا تاکید کرد: «اقداماتی که تا به امروز رئیس جمهور انجام داده، به طور جدی قانون اساسی را نقض می‌کند. آقای ترامپ باید پاسخگو باشد و هیچ کسی فراتر از قانون نیست.»

هفته گذشته، رسانه‌های امریکایی با استناد به شکایت یک افشاگر اعلام کردند که ترامپ طی تماس تلفنی در ماه جولای با رئیس‌جمهور اوکراین، چندین بار از او خواسته است تا در تحقیقی در خصوص فساد در معاملات تجاری «هانتر بایدن» پسر جو بایدن با یک شرکت گاز در اوکراین مشارکت کند و در این راه از شخص بایدن نیز تحقیق شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала