اکثریت نمایندگان مجلس در امریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند

© AP Photo / Susan Walshاکثریت نمایندگان مجلس در امریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند
اکثریت نمایندگان مجلس در امریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی آماری از وضعیت حمایت قانون‌گذاران مجلس نمایندگان این کشور از استیضاح رئیس‌‌جمهور این کشور منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه پلیتیکو، در حال حاضر 218 نماینده دموکرات حمایت خود را از استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کردند.

 دموکرات ها استیضاح ترامپ را آغاز کردند - اسپوتنیک افغانستان
دموکرات ها استیضاح ترامپ را آغاز کردند

با افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و تمرکز آنها بر گفتگوی جنجالی وی با ولادیمیر زلانسکی همتای اوکراینی اش در ماه جولای، 217 تن از نمایندگان دموکرات کنگره امریکا و یک تن هم مستقل از مجموع 435 عضو مجلس نمایندگان- حمایت خود را از روند استیضاح اعلام کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا سه ‌شنبه از آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ خبر داد.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند آقای ترامپ در این مکالمه تلفونی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 امریکا و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال اخیراً گزارش داد دونالد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است.

کاخ سفید روز چهارشنبه تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه‌های امریکایی بالاخره متن گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور امریکا و اوکراین را منتشر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала