پمپئو: روسیه و ایران به تحریک خشونت در سوریه نقش دارند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو: روسیه و ایران به تحریک خشونت در سوریه نقش دارند
پمپئو: روسیه و ایران به تحریک خشونت در سوریه نقش دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا کشورهای روسیه و ایران را متهم به تحریک خشونت در سوریه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، بر این باور است، که روسیه و ایران در حال حاضر در تشدید خشونت در سوریه نقش دارند.

پمپئو در جریان نشست گروه موسوم به گروه کوچک درباره سوریه، که در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، در تویترش نوشت:- " دامن زدن ایران و روسیه به خشونت های روان باعث تشدید اوضاع و وخیم شدن اوضاع بشردوستانه در سوریه می شود و باید این خشونت ها متوقف شود تا یک راه حل سیاسی ارائه شود".

پمپئو: خروج قوای امریکایی از سوریه یک تغییر تاکتیکی است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: خروج قوای امریکایی از سوریه یک تغییر تاکتیکی است

این گروه شامل انگلیس، آلمان، اردن، عربستان سعودی، ایالات متحده امریکا و فرانسه است.

وزیر امور خارجه امریکا خاطرنشان كرد، كه سازمان ملل متحد در حال حاضر «از تلاشها برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه پشتیبانی می كند».

بنا بر گزارش ها، این گروه از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه پشتیبانی می کنند.

دربیانیه این گروه پس از نشست آمده است:- "هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه نمی تواند وجود داشته باشد، تنها یک راه حل سیاسی ... بر این اساس، ما از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه با هدف دستیابی به یک توافق سیاسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل پشتیبانی می کنیم. ما از اعلامیه سازمان ملل استقبال می کنیم. همه طرف ها با تشکیل کمیته قانون اساسی موافقت کردند، که وظیفه آنها آغاز این روند است".

در این بیانیه آمده است، که شرکت کنندگان در این نشست «خواستار آتش بس فوری و واقعی در ادلب» هستند، و همچنین «عدم پذیرش استفاده از سلاح های کیمیاوی در سوریه» را اعلام می کنند.

اعضای این گروه تأکید کردند:- "ما از همه طرف ها نیز تقاضا داریم تا اطمینان حاصل کنند که کلیه اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله در ولایت ادلب با تعهدات آنها طبق قوانین بین المللی سازگار باشد".

یادآوری می کنیم، که درگیری های سوریه پس از آغاز بهار عربی آغاز شد و پس از آن گروه های مخالف دولت سوریه توسط کشورهای اروپایی و امریکا برای سرنگونگی حکومت بشار اسد مورد پشتیبانی قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала