سخنان دانشمندان درباره خطرهای چای پاکتی

© Photo / Pixabay/Muisjeسخنان دانشمندان درباره خطرهای چای پاکتی
سخنان دانشمندان درباره خطرهای چای پاکتی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کانادایی درباره خطرهای چای پاکتی توضیحات دادند.
چای میوه ای برای سلامتی خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
چای میوه ای برای سلامتی خطرناک است

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه مک گیل در کانادا نتیجه تحقیق شان را در ویب سایت Environmental Science & Technology منتشر کردند.

محققان دانشگاه مک گیل در کانادا دریافتند، که یک کیسه چای هنگام دم کردن منجر به ورود میلیاردها ذره میکرو و نانو پلاستیک به درون آب می شود.

این دانشمندان خاطر نشان شده اند، که در یک کیسه چای در یک نوشیدنی ممکن است نزدیک به 11.6 میلیارد ریز پلاستیک و 3.1 میلیارد نانوذرات وجود داشته باشد.

این متخصصان همچنان خاطرنشان می کنند، که این اندازه به میزان قابل توجهی از مقادیر موجود در انواع دیگر مواد غذایی و نوشیدنی از جمله آب موجود در بطری های پلاستیکی فراتر می رود.

در طول آزمایش، چندین کیسه از چهار نوع چای میوه ای مختلف استفاده شده است که از آن برگهای چای برداشته شده و با آب جوش در دمای 95 درجه سانتیگراد به مدت پنج دقیقه ریخته می شوند. سپس محققان آب را فیلتر کرده و به ویژه کیسه های مورد استفاده را در زیر میکروسکوپ الکترونی مورد بررسی قرار دادند.

در نتیجه معلوم شد که نانوذرات موجود در آب در ابتدا در مخازن موجود نبودند، آنها تنها در فرایند تولید دم کردن چای ظاهر می شوند.

سپس محققان نانوذرات به دست آمده را به مواد مغذی موجود در پوسته های دافنیا افزودند و الگویی در افزایش غلظت ذرات پلاستیکی در آب و بروز آشفتگی ها در ایجاد پوسته های پلانکتونی نشان دادند.

 با این حال، کارشناسان تاکنون تشخیص نداده اند که چگونه این ذرات می توانند بر سلامت انسان تأثیر بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала