لاوروف همه کشور ها را به حمایت از عدم پذیرش جنگ هسته‌ای فراخواند

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف همه کشور ها را به حمایت از عدم پذیرش جنگ هسته‌ای فراخواند
لاوروف همه کشور ها را به حمایت از عدم پذیرش جنگ هسته‌ای فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در هفتاد و چهارمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد. وی گفت، کشورهای عضو ناتو به دشمن تراشی های خود ادامه می دهند و بر بودجه نظامی شان می افزایند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس بین المللی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد و در آن با انتقاد از رویکرد امریکا در اجرای قرارداد منع آزمایشات هسته ای و نقض تعهدات بین المللی خود در قبال سازمان ملل به عنوان میزبان، بر نیاز به مبارزه فراگیر با پدیده تروریسم در سراسر جهان تاکید کرد

وزیر امور خارجه روسیه ابراز داشت که کشورش، پیش نویس قطعنامه در مورد توسعه سیستم کنترل تسلیحات را  به مجمع عمومی سازمان ملل ارسال می کند.

سرگئی لاوروف در کنفرانس بررسی قرارداد منع آزمایش‌های هسته‌ای که در شورای امنیت در نیویورک برگزار شد، گفت: تعلل برخی از کشورها در اجرای قرارداد منع آزمایش‌های هسته‌ای قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه روسیه،از همه کشورها خواست تا از اعلام عدم پذیرش جنگ هسته ای حمایت کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه پیش نویس قطعنامه در مورد تقویت سیستم کنترل تسلیحات را به مجمع عمومی سازمان ملل معرفی می کند و آماده مذاکره در مورد اسناد است.

لاوروف از پایان جنگ در سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف از پایان جنگ در سوریه خبر داد

سرگئی لاوروف گفت، به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها دراین رابطه، روسیه اقدامات مختلفی را مطرح کرده است لاوروف گفت:رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تصمیم مبنی بر عدم استقرار موشک های زمینی با برد متوسط و کوتاه در اروپا یا مناطق دیگر را اعلام کرد .

وی ازجمله به خودداری ایالات متحده ا مریکا از اجرای قرارداد منع آزمایش‌های هسته‌ای اشاره کرد و افزود: اقدامات این کشور برای سرپوش گذاشتن بر امکان خروج خود از این پیمان را ناشایست می‌دانیم.

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد امریکا در اجرای قرارداد منع آزمایشات هسته ای و نقض تعهدات بین المللی خود در قبال سازمان ملل به عنوان میزبان، بر نیاز به مبارزه فراگیر با پدیده تروریسم در سراسر جهان تاکید کرد.

لاوروف سپس به خودداری امریکا از صدور ویزا به سایر اعضای هیات روسی برای شرکت در نشست‌های در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل را کارشکنی خواند که تعهدات واشنگتن برای میزبانی مقر سازمان ملل را نقض کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: همه اشخاصی که می‌بایست از طرف روسیه در سازمان ملل شرکت کنند ویزا دریافت نکردند و این مساله کنفرانس را تحت تاثیر قرار داد و این مساله مطرح شده که محل برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مکان مناسب‌تری منتقل شود.

 قرارداد محدود منع آرمایش‌های هسته‌ای سال 1963 در مسکو میان شوروی سابق، امریکا و انگلیس به امضا رسید و قرارداد جامع آن نیز در سال 1992 از طرف بسیاری از کشورهای دارای سلاح اتمی امضا شد، اما سنای امریکا تاکنون از تصویب این معاهده بین‌المللی خودداری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала