حمایت امریکایی ها از روند استیضاح ترامپ

© REUTERS / Joshua Robertsحمایت امریکایی ها از روند استیضاح ترامپ
حمایت امریکایی ها از روند استیضاح ترامپ   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که حمایت از روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا با افزایش 12درصدی به 47درصد رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hill ، این نتایج که پس از نظرسنجی این نشریه امریکایی و موسسه « HarrisХ» منتشر شده است، به دنبال آغاز رسمی تحقیقات استیضاح از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان امریکا و در رابطه با ارتباطات ترامپ با اوکراین منتشر شده است.

این نظرسنجی که در روزهای 26 - 27 سپتامبر انجام شده است، نشان می دهد که 47 درصد از پاسخ دهندگان  از این تصمیم دموکرات ها حمایت می کنند که 12 درصد درمقایسه با نظرسنجی مشابه قبلی در ماه  گذشته افزایش نشان می دهد.

استقبال کلینتون از طرح استیضاح ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
استقبال کلینتون از طرح استیضاح ترامپ

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان پرسیده شده که آیا دموکرات ها باید روند استیضاح را آغاز کنند یا نه.

در عین حال، مخالفت با روند استیضاح با کاهشی 3 درصدی به 42 درصد رسید. این در حالیست که 11 درصد از کسانی که در نظرسنجی جدید شرکت داشتند در پاسخ به این پرسش گفتند که نمی دانند یا مطمئن نیستند.

بر این اساس، حمایت از روند استیضاح در بین رای دهندگان دموکرات، جمهوری خواه و مستقل افزایش مشابهی داشته است. حمایت دموکرات ها از 59 درصد به 78 درصد رسید که افزایشی 19 درصدی را نشان می دهد. تعداد جمهوری خواهانی که از روند استیضاح حمایت می کنند نیز با افزایش 5درصدی به 18 درصد رسید.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه 26 سپتامبر نسخه غیرمحرمانه ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و «ولادیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین پرداخته، منتشر کرد.

تلاش‌های تازه برای استیضاح ترامپ هنگامی آغاز شد که یک افشاگر ناشناس جزئیات مکالمه تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین را در شکواییه مطرح کرد که جنجال هایی را درباره احتمال سوء استفاده رئیس جمهوری امریکا از قدرت برای اهداف سیاسی برانگیخته است.

ترامپ ظاهرا در این تماس تلفنی از رئیس جمهوری اوکراین خواسته است  تحقیقاتی را درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала