چگونگی حملات هوائی و زمینی حوثی های یمن بر عربستان

© Photo / Arab 24ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی
ائتلاف ملی جنوب یمن، شورای انتقالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال یحیی سریع جزئیات عملیات بزرگ «نصر من الله» را اعلام کرد.

اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، جنرال یحیی سریع، سخنگوی قوای مسلح یمن، گفت عملیات ”نصر من الله“ و اسیرگرفتن متجاوزین و مزدورانشان در بزرگترین کمین، به مدت شش ماه کار شناسایی و اطلاعاتی موفقانه عملی شد.او گفت: یک تعداد افراد وطن‌پرست با نفوذ در داخل صفوف دشمن به نیرو‌های یمنی در این عملیات کمک کردند. 

 عربستان برقراری آتش‌بس در برخی مناطق یمن را پذیرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عربستان برقراری آتش‌بس در برخی مناطق یمن را پذیرفت

جنرال یحیی سریع افزود: روز یکشنبه عملیاتی چند مرحله‌ای را در محور نجران (در جنوب عربستان) آغاز کرده‌ایم. قطعات ما عملیات را موفقانه انجام دادند. 9 عملیات راکتی نیز صورت گرفت که ویران نمودن فرودگاه جیزان از جمله آنهاست.

سریع اضافه کرد: قوای هوایی یمن نیز به اهداف دشمن حمله کرده است. طی بیست و چهار ساعت گذاشته موفق شدیم جلوی پرواز هواپیما‌های دشمن را بگیریم. نیروهای زمینی ما قطعات دشمن را در محور نجران محاصره کرده‌اند.

او افزود: "عملیات «نصر من الله» بیست و پنجم ماه اوگست گذشته در محور‌های جبهه‌های نجران آغاز شد. این عملیات از بزرگترین عملیات‌ کمین و به دام انداختن نیرو‌های دشمن و فریب خوردگانش از آغاز تجاوز به یمن است. اصل غافلگیری دشمن از مهم‌ترین موفقیت‌های برتری بر دشمن و سازمان‌های اطلاعاتی آن در این عملیات بود. در این عملیات نیروهای مختلف از نیرو‌های مسلح ما در فرآیند‌هایی موازی و با مأموریت‌های چندمنظوره شرکت کرده بودند."

جنرال یحیی سریع اظهار داشت که قطعات مختلف نظامی در این عملیات با انداخت های گسترده همه مکان‌های تجمع و مواضع دشمن را مورد حمله قرار دادند. تعداد عملیات قطعات راکتی در قالب عملیات نصر من الله در مرحله اول، نه عملیات بود.

سریع افزود: قوای پهپادی حملات پیاپی به اهداف دشمن انجام داد که برای نیرو‌های ما خطرناک بود. حملات نیروی پهپادی به سردرگمی نیرو‌های دشمن منجر شد و به نقشه‌هایشان منجر به شکست شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала